آفتاب

آلمان از بسته شدن موقت مرز خود با اتريش خبر داد

آلمان از بسته شدن موقت مرز خود با اتريش خبر داد

دولت آلمان اعلام کرد که بر خلاف پیمان شنگن و به دلیل هجوم پناهجویان، به صورت موقت به کنترل مرزهای خود با اتریش خواهد پرداخت.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه «بیلد» آلمان اعلام کرد که دولت این کشور با توجه به سرازیر شدن سیل مهاجران به سوی این کشور، به صورت موقت کنترل مرزهای خود با اتریش را تشدید خواهد کرد.

 «توماس دمایتزیره» وزیر کشور آلمان اعلام کرد: کنترل های مرزی در مرز آلمان و اتریش به اجرا گذاشته می شود. وی هدف از این اقدام را محدود کردن ورود مهاجران غیر قانونی به آلمان اعلام کرد. بر این اساس این اقدام تا زمانی که ورود پناهجویان به این کشور سامان دهی شود، ادامه می یابد.

این در حالی است که اقدام مذکور نقض آشکار پیمان شنگن است که بر اساس آن مرزها باید باز باشد و هیچ کنترلی بر تردد در آن ها انجام نگیرد. پیش از این «مارین لوپن» رهبر حزب جبهه ملی فرانسه گفته است سیاست های اتخاذی کشورش موجب بی ثباتی در خاورمیانه و در نتیجه سرازیر شدن موج مهاجران به کشورهای اروپایی شده است. به گفته وی در نتیجه اکنون این کشورها باید بهای آن را بپردازند.

لوپن به شبکه تلویزیونی تیوی وان فرانسه گفت: اگر بی ثباتی در سوریه رخ نمی داد، بحران کنونی مهاجران هم اتفاق نمی افتاد. همه چیز از همین جا شروع شد .باید از فراسوا اولاند و نیکلا سارکوزی برای آنچه امروز شاهدش هستیم تشکر کنیم.

رهبر سومین حزب بزرگ فرانسه با اشاره به کمک هایی که اروپا در بحبوحه این مشکل می تواند ارئه کند، تصریح کرد: راه حل بشردوستانه این رخداد این است که سوریه را بی ثبات نکنیم.

کد N955966

وبگردی