آفتاب
/بزرگداشت شیخ محمدباقر محی‌الدین انواری/

رئیسی: نرمش قهرمانانه، تفسیر روش مبارزه با ظالم است

رئیسی: نرمش قهرمانانه، تفسیر روش مبارزه با ظالم است

یازدهمین همایش ستارگان محراب با محوریت بزرگداشت مرحوم شیخ محمدباقر محی‌الدین انواری، عصر یکشنبه با حضور دادستان کل کشور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم رئیسی دادستان کل کشور در این مراسم ضمن تشکر و تقدیر از مرکز رسیدگی به امور مساجد، مراسم تجلیل حاضر را بسیار ارزشمند خواند و گفت: آیت‌الله انواری به عنوان عالمی ربانی بود که تمام زندگی‌اش را وقف روشنگری و مبارزه با فساد و منکر و دفاع از جمهوری اسلامی کرد.

رئیسی با بیان اینکه "در هیچ‌یک از سیره ائمه نمی‌توان دید که ظلم‌ستیزی وجود نداشته باشد"، افزود: ترک مبارزه با ظلم و فساد در سیره همه ائمه وجود داشت، اما روش‌ها متفاوت بود. همچنین در سیره امامان مسأله تاکید بر جایگاه امامت و ولایت وجود داشت. امام جواد (ع) فرمودند با کسانی که امامت و ولایت را قبول ندارند، با سوره قدر محاجه کنید.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به معنا و تفسیر صحیح از صلح در سیره امام حسن (ع) گفت: آیا صلح، ترک مخاصمه است یا عبارت از کنار آمدن با ظالم؟ بعضی صلح را بد تفسیر می‌کنند. نرمش قهرمانانه که مقام معظم رهبری فرمودند، به معنای ترک مبارزه با ظالم نیست، بلکه تفسیر روش مبارزه با ظالم است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تلاش‌های آیت‌الله انواری در پیش از انقلاب و پس از انقلاب، گفت: نکاتی چون تربیت و تعلیم آموزه‌های اسلام، مبارزه با ظلم و فساد و تحکیم جایگاه امامت و ولایت را که در سیره ائمه وجود داشت، می‌توان در سیر و سلوک مرحوم انواری دید. بعد از انقلاب اسلامی تمام تلاش ایشان برای حفظ بزرگترین معروف‌ها یعنی دفاع از نظام جمهوری اسلامی بود. در سیر و سلوک انواری قبل از انقلاب نیز مبارزه با انکر منکرات، یعنی رژیم ستم‌شاهی، وجود داشت.

رئیسی با اشاره به اینکه "توجه به فقرا، مستمندان و تلاش در جهت تحکیم جایگاه مساجد و اجرای اوامر امام و رهبری در سیره مرحوم انواری وجود داشت"، افزود: او کسی بود که هم در جهت تربیت و تعلیم آموزه‌های اسلام تلاش کرد و هم در ظلم‌ستیزی.

وی با بیان اینکه "امروزه بیش از همه زمان‌ها آموخته‌های امام و اسلام در جهان پررونق‌تر است و اینکه میراث گرانقدر امام و خط او وجود دارد"، گفت: ما راهی را که انواری در مبارزه با ظلم و فساد رفت، ادامه خواهیم داد. میثاقی که علما و دانشمندان در طول تاریخ در جهت مبارزه با ظلم برداشته‌اند نیز امروزه در قالب استکبار جهانی وجود دارد و همچنان در منطقه از دستان کسانی چون آل‌سعود همان امتداد استکبار جهانی را می‌بینید. ما هم یک امتداد راهبردی خودمان را، که راه روشن امام است، داریم. بیداری و جهل‌زدایی که به برکت خون شهیدان و زندان رفتن امثال انواری امروزه آغاز شده است امکان از بین بردن آن وجود ندارد. بیداری مردم را نمی‌توان از بین برد. و این جهل‌زدایی کار خود را خواهد کرد. اینکه رهبری می‌فرمایند اسراییل تا 25 سال آینده نخواهد بود، یک نکته است.

دادستان کل کشور در پایان گفت: مدار عالم بر حق است و به طرف آن نیز در حرکت است. باطل، دورانی دارد اما ماندگاری برای حق است. بنای هستی بر نابودی باطل است.

به گزارش ایسنا، سلسله همایش‌های ستارگان محراب، مراسمی است که برای بزرگداشت ائمه جماعات مساجد توسط مرکز رسیدگی به امور مساجد برگزار می‌شود.

انتهای پیام

کد N955951

وبگردی