آفتاب

نبیل العربی: راه حل‌های مطرح شده قادر به حل بحران سوریه نیست

نبیل العربی: راه حل‌های مطرح شده قادر به حل بحران سوریه نیست

دبیرکل اتحادیه عرب امروز (یکشنبه) در سخنانی اظهار کرد که راه حل‌های مطرح شده برای بحران سوریه قادر به حل و فصل بحران این کشور نیست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت اینترنتی النشره، نبیل العربی، دبیرکل اتحادیه عرب در جلسه افتتاحیه صد و چهل و چهارمین دوره شورای اتحادیه عرب در سطح وزرای خارجه گفت: موضع اتحادیه عرب این است که از حل و فصل فراگیر و عادلانه تمامی پرونده‌های حل و فصل نشده در خصوص مسأله فلسطین حمایت می‌کند.

وی همچنین گفت: راه‌حل‌های مطرح شده برای بحران سوریه قادر به حل و فصل بحران این کشور نیست و باید هر چه سریعتر به راه حل سیاسی مناسبی در سوریه دست یافت.

دبیرکل اتحادیه عرب همچنین عنوان داشت که شورای امنیت باید استراتژی مشخصی را جهت به جریان انداختن مذاکرات صلح در پیش بگیرد.

در همین حال، نبیل العربی اظهار امیدواری کرد که راه حل سیاسی مناسبی برای بحران یمن بر اساس قطع‌نامه‌های بین‌المللی ایجاد شود.

در همین راستا، ناصر جوده، وزیر خارجه اردن نیز در این نشست گفت: اردن با تمامی هتک حرمت‌های مقدسات در قدس برخورد خواهد کرد.

وی عنوان داشت: تروریسم خطری است که به وجه اسلام خدشه وارد می‌کند و ما باید تلاش‌هایمان را جهت مقابله با تروریسم یکپارچه سازیم.

وی اظهار کرد که اردن بر حمایت خود از حل و فصل سیاسی بحران سوریه طبق قطع‌نامه‌ها تاکید می‌کند.

انتهای پیام

کد N955914

وبگردی