آفتاب

حمله شبه نظامیان حامی داعش به یک ایست بازرسی در مرز پاکستان و افغانستان

حمله شبه نظامیان حامی داعش به یک ایست بازرسی در مرز پاکستان و افغانستان

گروهی از شبه نظامیان پاکستانی که با گروه تروریستی داعش بیعت کرده‌اند امروز (یکشنبه) اعلام کردند: یک ایست بازرسی در طول مرز افغانستان را هدف حمله خود قرار دادند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، این نخستین حمله‌ای است که این گروه که سابقا عضو طالبان بوده مسئولیت آن را پذیرفته است.

یک شبه نظامی وابسته به این گروه به رویترز گفت که اعضای این گروه به منطقه دامادولا واقع در منطقه قبیله نشین باجائور در شمال غرب پاکستان حمله کرده‌اند. این منطقه یکی از مناطقی است که ارتش پاکستان در آن از سال 2007 تاکنون با شبه نظامیان درگیر بوده است.

وی در تماسی تلفنی گفت: نیروهای ما یک ایست بازرسی را از بین برده و بعد از به آتش کشیدن آن و اتمام عملیات آنجا را ترک کردند.

دو مقام اطلاعاتی پاکستان تاکید کردند که شبه نظامیان به یک ایست بازرسی حمله کردند اما تلفاتی در پی نداشته است.

دولت پاکستان اظهار داشته که گروه تروریستی داعش حضور چندان مهمی در این کشور ندارد. تاکنون چند گروه شبه نظامی کوچک پاکستان و گروه‌های وابسته به طالبان پاکستان با گروه تروریستی داعش و ابوبکر بغدادی، رهبر آن بیعت کرده‌اند. با این حال داعش تاکنون رسما هیچ یک از این بیعت‌ها را نپذیرفته و رهبران مرکزی آن مسئولیت حملات در پاکستان را نپذیرفتند.

امروز پس از آنکه جنگنده‌های ارتش پاکستان منطقه منا در دره شوال در شمال غرب پاکستان را بمباران کردند دست کم 12 شبه نظامی کشته شدند.

از سوی دیگر شبه نظامیان طالبان نیز گفتند: در یک حمله پهپادی در طول مرز پاکستان و افغانستان صبح امروز چهار تن از اعضای طالبان افغانستان کشته شدند.

انتهای پیام

کد N955859

وبگردی