آفتاب

افزایش مدارس صدرا در سطح کشور ‌

افزایش مدارس صدرا در سطح کشور ‌

رئیس سازمان مدارس علوم و معارف اسلامی کشور گفت: در حال حاضر 126 مدرسه صدرا در سطح کشور وجود دارد و احتمال دارد این تعداد در سال جدید به 135 مدرسه افزایش یابد، همچنین 9 هزار دانش‌آموز در سطح کشور در این مدارس تحصیل می‌کنند.

رئیس سازمان مدارس علوم و معارف اسلامی کشور گفت: در حال حاضر 126 مدرسه صدرا در سطح کشور وجود دارد و احتمال دارد این تعداد در سال جدید به 135 مدرسه افزایش یابد، همچنین 9 هزار دانش‌آموز در سطح کشور در این مدارس تحصیل می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه مرکزی پنجمین گردهمایی منطقه‌ای رابطین و مدیران دبیرستان‌های علوم و معارف اسلامی صدرا، امروز با حضور مدیران این مدارس از استان‌های مرکزی، اصفهان، ایلام، لرستان، همدان و قم در اراک برگزار شد.

رئیس سازمان مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا در این گردهمایی گفت: طبق فرموده‌ پیامبر(ص) یادگیری سه علم بر هر مسلمانی واجب است که این سه علم شامل اعتقادات، اخلاق و احکام و فقه است که در مدارس صدرا به این موضوعات اهمیت داده می‌شود.

محمدعلی فتحی افزود: رشته معارف اسلامی جزو چهار شاخه نظری در آموزش و پرورش است، اما به دلیل ارزش والای این رشته سازمان تبلیغات اسلامی مجوز تأسیس مدارس صدرا را در سال 80 از وزارت آموزش و پرورش گرفت.

وی بیان کرد: جهت حل مشکلات موجود در رشته معارف اسلامی و مدارس صدرا، کمیته ویژه معارف اسلامی در وزارت آموزش و پرورش تشکیل شده است و طی جلسات متعدد مشکلات موجود در این حوزه بررسی می‌شوند.

رئیس سازمان مدارس علوم و معارف اسلامی با اشاره به تشکیل انجمن فارغ‌التحصیلان این مدارس، افزود: با انعکاس اسامی فارغ‌التحصیلان این مدارس طی دو الی سه سال اخیر به این انجمن، قادر خواهیم بود از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های فارغ‌التحصیلان به درستی بهره ببریم.

وی تعامل این سازمان با وزارت آموزش و پرورش را مثبت ارزیابی و عنوان کرد: انتظار می‌رود آموزش و پرورش در همه استان‌ها کمال همکاری را با این مدارس داشته باشد. بویژه در خصوص فضای آموزشی نیاز به توجه بیشتری در این مدارس حس می‌شود تا فضایی در شأن دانش‌آموزان این مدارس فراهم شود.

به گزارش ایسنا، مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی نیز در این گردهمایی با بیان اینکه آموزش و پرورش رسالت مهمی را در مجموعه تعلیم و تربیت بر عهده دارد، عنوان کرد: متولیان آموزش و پرورش مربی و متولی جامعه آینده کشور هستند.

شهریار فولادوند هدف این نهاد را تربیت و تعلیم نسل امروز و شهروندان آینده که متعهد، متدین و اهل ادب هستند، دانست و گفت: ‌آنچه که باعث ظهور و بروز یک رفتار در جامعه می‌شود، آموزش آن رفتار در جامعه است و این وظیفه ماست تا جامعه‌ای بر مبنای آرامش تربیت کنیم.

وی افزود: ‌مجموعه مدارس صدرا براساس اساسنامه به دنبال تربیت نیروهای متخصص و متعهد برای جامعه آینده و توسعه مباحث تحقیقی شکل گرفته و این مهم از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برگرفته شده است.

فولادوند گفت:‌ در این مدارس تربیت در ساحت‌های مختلف اخلاقی عبادی، زیستی، تربیتی اجتماعی، سیاسی و علم و فناوری دیده شده است.

وی بر برقراری ارتباط بیشتر با پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی، ارتقای مهارت‌های حرفه‌ای معلمین، توجه به رشته علوم انسانی تأکید و بیان کرد: در مدارس صدرا به رشته علوم انسانی توجه شده و ارتباط تنگاتنگی با این رشته برقرار شده است.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام صفر قربان‌پور نیز در این گردهمایی بیان کرد: در استان مرکزی شش دبیرستان معارف اسلامی وجود دارد که شامل سه دبیرستان مختص دختران و سه دبیرستان مختص پسران است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی افزود: این مدارس به عنوان مدارس انقلابی فرهنگی دارای قابلیت‌های ارزشمندی هستند و هدف و سمت و سوی آنها مباحث دینی است.

وی بر تقویت روحیه همکاری و هماهنگی در سطح استان تأکید و تصریح کرد: اگر این روحیه همکاری ادامه یابد شرایط رفاه و همدلی و آسایش بیشتر فراهم می‌شود.

قربانپور با بیان اینکه مدارس صدرا جایگاه تربیت مدیران مکتبی کارآمد است، افزود: دانش‌آموختگان در این مدارس الگوهای رفتاری و اخلاق‌مدار هستند و تجربه نشان داده است که این افراد می‌توانند الگوهای رفتاری از حیث اخلاق اسلامی و تعهدات و بهره‌مندی‌های علمی باشند.

وی در ادامه گفت: از مدیران این مدارس انتظار می‌رود صدرایی عمل کنند و با حاکم شدن در قلوب و اندیشه این دانش‌آموختگان به کیفیتی کار کنند که با نفوذ در دل‌ها جرعه‌نوشان این علوم را به نحو احسن تربیت کنند.

به گزارش ایسنا، حسن صفری، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری مرکزی نیز در این جلسه بر اهمیت سرمایه‌گذاری در حوزه دین تأکید و بیان کرد: مدارس صدرا باید توسعه پیدا کنند چراکه دانش‌آموختگان این مدارس برای کشور مؤثر و کارساز خواهند بود.

انتهای پیام

کد N955697

وبگردی