آفتاب
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی تاکید کرد

لزوم توجه به اهمیت کتب تفسیری قرآن در دوره‌های آموزشی مربیان قرآنی

لزوم توجه به اهمیت کتب تفسیری قرآن در دوره‌های آموزشی مربیان قرآنی

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: باید شرایطی برای انس بیشتر با قرآن فراهم شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: باید شرایطی برای انس بیشتر با قرآن فراهم شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه آذربایجان غربی حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی در سومین جلسه شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی استان، افزود: قرآن، کتاب کامل انسان‌سازی و معجزه الهی است که انس با آن موجب دستیابی به زندگی سعادتمندانه می‌شود لذا باید شرایط را برای تدبر و انس بیشتر با این معجزه الهی فراهم کنیم.

وی افزود: انس با قرآن به معنی، همراه شدن با گنجینه بی پایان و در اختیار داشتن برنامه جامع و کامل یک زندگی سعادتمندانه است.

امام جمعه ارومیه تاکید کرد: اگر بخواهیم به چنین انسی برسیم، نخست باید عظمت قرآن را بشناسیم و آن را با تمام وجود درک کنیم که غذای کامل روح است و موجب رشد معنوی و تکامل همه‌ جانبه خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به فصیح و بلیغ بودن قرآن، افزود: قرآن از چنان فصاحت و بلاغتی برخوردار است که حتی افراد بی سواد نیز از حفظ و به خاطر سپردن آن عاجز نیستند که این نشان دهنده معمولی نبودن قرآن است.

وی در خصوص برگزاری دوره آشنایی با فنون و ظرایف مهارت‌های تفسیری قرآن ویژه مربیان قرآنی که در نیمه دوم سال 94 برگزار خواهد شد، گفت: آموزش آشنایی با کتب تفسیری قرآن یکی از مسائلی است که باید در این دوره‌ها به آن توجه شود چرا که افراد زیادی امروز اطلاعی از کتب تفسیری و چگونگی دسترسی به نمونه‌های ممتاز آن‌ها را ندارند.

انتهای پیام

کد N955689

وبگردی