آفتاب

برنامه استراتژیک نهایی ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی تدوین شد

برنامه استراتژیک نهایی ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی تدوین شد

برنامه استراتژیک نهایی ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی در یک اردوی دو روزه به میزبانی پارک علم و فناوری البرز تدوین شد.

به گزارش سرویس فناوری ایسنا، دکتر امیرعلی حمیدیه، دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی درباره تدوین برنامه استراتژیک این ستاد اظهار کرد: برای نخستین بار و با توجه به اهمیت برنامه استراتژیک این ستاد جهت ارائه به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس شورای اسلامی، این برنامه در یک اردوی دو روزه در پارک علم وفناوری البرز تدوین شد.

وی با اشاره به تلاش‌های بی وقفه همه کارشناسان ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی طی چهار ماه اخیر برای تدوین این برنامه گفت: در نهایت 15 نفر از متخصصان و کارشناسان حوزه سلول‌های بنیادی در این اردو به صورت شبانه روزی تلاش کرده و برنامه استراتژیک نهایی را نگارش کردند.

حمیدیه با اشاره به این موضوع که برنامه استراتژیک ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول های بنیادی تا سال 1404 تدوین شده است، تصریح کرد: این برنامه برای دوره زمانی یک ساله، سه ساله و 10 ساله و در سه حوزه تجاری‌سازی و بازار، آموزش و پژوهش و مراکز ارائه خدمات مراکز سلول درمانی تدوین شد.

به گفته وی، با توجه به تدوین و تصویب سند ملی علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی این ستاد، اما تدوین یک برنامه استراتژیک و راهبردی بسیار ضروری بود که این موضوع با پیگیری‌های لازم انجام شد.

در ادامه این اردو، دکتر امیر امیرخانی، دبیر شورای راهبردی این ستاد اظهار کرد: علاوه بر برنامه یک ساله ستاد انتظار می‌رفت تیم جدید ستاد برنامه‌های خود را تا سال ۱۴۰۴ ارائه کند و اقدامات لازم سند ملی علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی باید به جزء ارائه شود تا اهداف تعیین شده در سند قابل دسترسی باشند.

سپس دکتر رامین حشمت، مدیر آموزش، پژوهش و توسعه منابع انسانی ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی درباره تدوین برنامه راهبردی، پیشنهادات خود را مطرح و خاطرنشان کرد: برنامه کوتاه مدت یک ساله باید اجرایی شود و اهداف و شاخص‌ها و هدف گذاری‌ها واقعی‌تر شوند که یکی از کاربردهای مهم اجرای این موضوع کمک به حوزه مدیریت مالی و توسعه منابع ستاد بوده که بتواند منابع پایدار را توسعه دهد.

در ادامه دکتر پیمان کیهان ور، مدیریت روابط عمومی و امور بین‌الملل ستاد نیز درباره مفاهیم، تعاریف و ویژگی‌های برنامه استراتژیک به ارائه موضوعات و مباحث پیرامون این حوزه پرداخت و تأکید کرد: اهداف اختصاصی باید قابل اندازه گیری، مرتبط با هدف کلی و SMART باشند.

در جریان برگزاری این اردوی دو روزه، دکتر بهنام یوسفی، عضو شورای مدیران ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی پیشنهاد داد: تعداد مراکز سلول درمانی باید چند برابر شود؛ به شکلی که در هر استان با توجه به جمعیت، مراکز سلول درمانی تشکیل شود.

وی همچنین افزود: ما نیاز داریم مراکز بیشتری مانند رویان در سطح کشور داشته باشیم و باید بتوانیم تکنولوژی بیشتری را در داخل کشور تولید کنیم.

در ادامه برگزاری این اردوی دو روزه، موارد مربوط به نقاط قوت و ضعف، فرصت‌ها و تهدیدها در سطح کشوری به منظور تحلیل وضع موجود بر مبنای آنالیز SWOT، بررسی و تکمیل شد.

انتهای پیام

کد N955634

وبگردی