آفتاب

آسوشیتدپرس: داعش به دنبال براندازی حکومت آل‌سعود است

آسوشیتدپرس: داعش به دنبال براندازی حکومت آل‌سعود است

گروه تروریستی داعش که با افزایش حملات تروریستی و جذب نیروی انسانی بیشتر، قصد دارد فعالیت‌های تروریستی خود را در عربستان افزایش دهد، به یک نگرانی جدی برای آل سعود تبدیل شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی هدف داعش از افزایش حملات در عربستان را تلاش برای براندازی خاندان حاکم در عربستان (آل سعود) دانست.

در این گزارش آمده است که افزایش حملات همچنین باعث به وجود آمدن نگرانی‌هایی درخصوص احتمال بروز ناامنی در زمان برگزاری مناسک حج شده است.

این خبرگزاری ادامه داد: به نظر می‌رسد حضور داعش در عربستان در سطح بسیار کمی است اما تا ماه مه گذشته، این گروه تروریستی مسوولیت چهار انفجار از جمله انفجار کویت را برعهده گرفته و دائما اعلام کرده که هدف بعدی‌اش براندازی خاندان سعود که همپیمان اصلی آمریکا در منطقه محسوب می‌شود، است.

این خبرگزاری به نقل از فهد ناظر، تحلیلگر سیاسی سابق در سفارت عربستان در واشنگتن نوشت: داعش و حامیان آن علناً تاکید کرده‌اند که عربستان هدف اصلی آنهاست و تلاش می‌کنند که کنترل شهرهای مکه و مدینه را به دست بگیرند.

فهد افزود: احتمال دارد داعش نیروهای امنیتی را در داخل یا اطراف شهر مکه هدف قرار دهد. همچنین احتمال دارد این گروه تروریستی حجاج شیعه از جمله حجاج ایرانی را هدف گیرد.

انتهای پیام

کد N955602

وبگردی