آفتاب

بازخواست وزیر دفاع آمریکا و بازرس کل پنتاگون درخصوص داعش

بازخواست وزیر دفاع آمریکا و بازرس کل پنتاگون درخصوص داعش

دو تن از قانونگذاران جمهوری‌خواه آمریکا می‌خواهند تا وزارت دفاع به ادعاهایی مبنی بر اینکه گزارشات اطلاعاتی تحریف شده تا داعش ضعیف‌تر از آنچه که هست به نظر بیاید، پاسخ دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، جیسون چانتز، سناتور جمهوری‌خواه از ایالت یوتا و رون دسانتیس، سناتور جمهوری‌خواه از ایالت فلوریدا دو نامه نوشته و از کمیته نظارت و اصلاح دولت مجلس نمایندگان آمریکا خواستند تا قبل از 18 سپتامبر (27 شهریور) سال جاری میلادی به درخواست آنها رسیدگی کند.

این دو سناتور جمهوری‌خواه در نامه‌های خود خطاب به اشتون کارتر، وزیر دفاع و جان ریمر، بازرس کل پنتاگون نوشتند: ما نسبت به این ادعاها به شدت نگران هستیم و می‌خواهیم مطمئن شویم که اطلاعات ارائه شده به تصمیم‌گیرنده‌های کلیدی کاملا منعکس‌کننده تحلیل‌های کارشناسی کارشناسان جامعه اطلاعاتی ما بوده است.

این نامه‌ها دو روز پس از آن نوشته شد که روزنامه دیلی بیست در گزارشی ادعا کرد، بیش از 50 تحلیلگر اطلاعاتی در فرماندهی مرکزی آمریکا شکایت‌های رسمی خود را به بازرس کل پنتاگون ارائه داده‌اند. این شکایت‌ها حاکی از آن هستند که مقامات ارشد گزارش‌هایشان را تحریف کرده تا تصویر خوش‌بینانه‌ای از جنگ با داعش و شاخه القاعده در سوریه ترسیم کنند.

تحقیقات بازرس کل پنتاگون نخستین بار توسط روزنامه نیویورک تایمز در ژوئیه سال جاری میلادی گزارش شد اما روزنامه دیلی بیست حجم شکایت‌ها را افشا کرد.

چانتز و دسانتیس در نامه خود از کارتر خواستند تا درباره حقیقت و ماهیت این ادعاها و همچنین روند جمع‌آوری اطلاعات توسط وزارت دفاع به رهبری نظامی و مدنی اطلاع دهد.

این دو قانون‌گذار جمهوری‌خواه از دفتر ریمر خواستند تا مقامات مناسبی را برای مطلع ساختن کمیته نظارت و اصلاح دولت منصوب کند.

آنها در هر دو نامه خود نوشتند: ما همچنین می‌خواهیم بدانیم افرادی که در جامعه اطلاعات قصد بهتر جلوه دادن وضعیت را داشتند با مجازات‌های سیاسی همچون درخواست بازنشستگی یا استعفای خودخواسته مواجه شده‌اند یا خیر. حفظ تحلیلگران اطلاعاتی آموزش‌دیده و با تجربه کشورمان عامل مهمی در حفظ توانایی و قدرت جامعه اطلاعاتی برای خنثی کردن تهدیدها و پیشبرد اهداف امنیت ملیمان محسوب می‌شود.

انتهای پیام

کد N955586

وبگردی