آفتاب

طالبان افغانستان: پیروزی بر اشغالگران آمریکایی نزدیک است

طالبان افغانستان: پیروزی بر اشغالگران آمریکایی نزدیک است

طالبان افغانستان با صدور بیانیه‌ای به مناسبت چهاردهمین سالگرد حوادث 11 سپتامبر اعلام کرد که پیروزی بر اشغالگران آمریکایی نزدیک است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از سایت شبکه خبری ان.بی.سی، در بیانیه طالبان آمده است: تاریخ نشان داده که ما یک ملت آزاد هستیم و هرگز اطاعت و سلطه پذیری در برابر خارجی‌ها را قبول نکرده‌ایم. به زودی ما اشغالگران آمریکایی را شکست می‌دهیم.

در ادامه این بیانیه با اشاره به پیروزهای نظامی افغانها در گذشته، آمده است: جهاد یا این جنگ مقدس توسط "تمام" افغانها حمایت می‌شود که این مساله به ما قوت قلب می‌دهد تا اصول درست آزادی را دنبال کنیم و راه انتخاب شده توسط پدرانمان را که توانستند اشغالگران شوروی و انگلیسی را شکست دهند، ادامه دهیم.

طالبان در بخش دیگری از این بیانیه آورد: چهارده سال پیش متجاوزان آمریکایی حملات غیرقانونی خود را علیه کشورمان به بهانه حادثه 11 سپتامبر آغاز و به کشور ما تجاوز کرده و منطقه را تهدید کردند.

این بیانیه توسط شاخه‌ای از طالبان صادر شده که ملا اختر محمد منصور، رهبری آن را بر عهده دارد، کسی که در ماه ژوئیه به عنوان رهبر طالبان ظاهر شد.

انتهای پیام

کد N955480

وبگردی