آفتاب

عباس: جهان خواسته‌های فلسطین را درک کرده است

عباس: جهان خواسته‌های فلسطین را درک کرده است

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با اشاره به برافراشته شدن پرچم فلسطین در مقر سازمان ملل گامی مهم در جهت تشکیل کشور مستقل است، تاکید کرد: امروز جهان خواسته‌های فلسطینیان را درک کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری الوطن العربی، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در افتتاحیه اولین انجمن ملی نوآوران فلسطین، درخصوص موافقت سازمان ملل با برافراشته شدن پرچم فلسطین بر فراز سازمان ملل گفت: اکنون تقریبا همه اعضای سازمان با این مساله موافق هستند و تنها هشت کشور که در اقلیت‌ هستند مخالفت می‌کنند و به احتمال زیاد در نهایت تنها یک مخالف باقی بماند.

وی افزود: برافراشته شدن پرچم فلسطین در مقر سازمان ملل گامی مهم در جهت تشکیل کشور مستقل است.

عباس با اشاره به تصمیم پارلمان اروپا برای درج علامت بر روی تولیدات شهرک‌های یهود‌ی‌نشین نیز گفت: کشورهای جهان مسائل مربوط به فلسطین و خواسته‌های فلسطینیان را درک کرده‌اند. اروپا پیشتر موضعی دیگردرباره فلسطین داشت و در حال حاضر حققیت را حس کرده و دریافته که فلسطینی‌ها ملتی مظلوم هستند و باید در حقشان منصفانه عمل کرد لذا بر راهکار تشکیل دو کشور تاکید دارد و معتقد است شهرک‌سازی‌ها و تولیدات شهرک‌نشینان غیر قانونی است.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین ادامه داد: من نمی‌خواهم اقدامات خود را در چشم فلسطینی‌ها بزرگ کرده و آن‌ها درگیر اوهام کنم و بگویم بعد از لحظاتی کشور فلسطین را تشکیل می‌دهیم اما می‌گویم که ما در مسیر درست در حرکت هستیم.

در همین راستا، اتحادیه عرب اعلام کرد که نبیل العربی، دبیرکل این اتحادیه و وزرای خارجه کشورهای عضو آن، در مراسم برافراشته شدن پرچم فلسطین بر فراز ساختمان سازمان ملل در نیویورک که اواخر ماه جاری میلادی در جریان دور جدید نشست‌های مجمع عمومی انجام خواهد شد، در کنار عباس خواهند بود.

محمد صبیح، دبیر شورای ملی فلسطین و معاون دبیرکل اتحادیه عرب در امور فلسطین و اراضی اشغالی این اقدام را "نمادین" اما بسیار با اهمیت خواند؛ چراکه پرچم کشور فلسطین از نظر سیاسی نشان می‌دهد که در قطعنامه‌های بین‌المللی هیچ‌گونه تعارفی وجود ندارد و به ویژه که در رای‌گیری مجمع عمومی سازمان ملل این موضوع آراء موافق زیادی کسب کرد.

صبیح در ادامه با انتقاد از مخالفت آمریکا با این تصمیم گفت: ما فلسطینیان موضع‌گیری آمریکا را درک نمی‌کنیم. این یک حرکت نمادین برای حمایت از هویت فلسطین و تاکید بر اصل تشکیل دو کشور است که دولت آمریکا نیز آن را تایید کرد.

وی در ادامه مخالفت واشنگتن با این طرح را غیرقابل پذیرش و همسو با طرف اسرائیلی دانست و از آمریکا خواست در موضعگیری خود تجدیدنظر کند؛ چراکه برقراری صلح به این شیوه ممکن نیست.

انتهای پیام

کد N955450

وبگردی