آفتاب

برگزاری انتخابات منطقه‌ای در روسیه

برگزاری انتخابات منطقه‌ای در روسیه

میلیونها نفر از مردم روسیه امروز(یکشنبه) به پای صندوق های رای رفتند تا در روز انتخابات سراسری روسیه، فرمانداران و اعضای پارلمان‌های منطقه ای را انتخاب کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، انتظار می رود این انتخابات معیاری برای سنجش آرای عمومی پیش از انتخابات پارلمانی فدرال روسیه که قرار است 18 سپتامبر برگزار شود، باشد.

حوزه های رای گیری در ساعت هشت صبح امروز به وقت یازده منطقه زمانی روسیه گشایش پیدا کردند و حدود 59 میلیون رای دهنده واجد شرایط نیز انتظار می رود که در این انتخابات شرکت کنند.

به گفته یک کمیته انتخابات محلی ، میزان حضور رای دهندگان در منطقه شبه جزیره کامچاتکا تا ساعت سه بعد از ظهر به 22.56 درصد معادل 53879 تن رسید .

همچنین رای گیری در 18 منطقه مرکزی روسیه نیز طبق برنامه آغاز شد و منطقه کالینینگراد در غربی ترین نقطه روسیه نیز با کمی تاخیر شاهد برگزاری رای گیری بود.

امروز مجموعا انتخابات‌هایی در 83 حوزه انتخاباتی روسیه برگزار می شود. در این انتخابات ها مناطق روسیه 21 فرماندار را از میان صد رقیب که نماینده 16 حزب هستند انتخاب می کنند . در 11 منطقه فدرال نیز نمایندگان پارلمان انتخاب می شوند.

انتهای پیام

کد N955430

وبگردی