آفتاب

صالحی در وین با همتای قزاقستانی خود دیدار می‌کند

صالحی در وین با همتای قزاقستانی خود دیدار می‌کند

رییس سازمان انرژی اتمی روز یکشنبه با همتای قزاقستانی خود در وین دیدار می‌کند.

به گزارش خبرنگار انرژی هسته‌ای خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) علی اکبر صالحی روز شنبه برای شرکت در پنجاه و نهمین کنفرانس سالانه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به وین رفت.

این نشست از روز دوشنبه هفته جاری در مقر آژانس در وین آغاز به کار می‌کند.

صالحی روز دوشنبه در حاشیه نشست عمومی با یوکیا آمانو مدیرکل آژانس دیدار و گفت‌وگو می‌کند.

این اولین دیدار مقام عالی هسته‌ای کشورمان بعد از توافق وین در 23 تیرماه است. ایران و آ‌ژانس در حاشیه این توافق، به تفاهمی بر اساس توافق آبان سال 1392 ذست یافتند که بر همین مبنا قرار شد ایران و آژانس اقدامات و همکاری‌هایی را برای رفع سوالات باقی مانده درباره گذشته و حال صورت دهند.

در آخرین تحول در این زمینه آژانس اعلام کرده است که در تاریخ هشتم سپتامبر سوالاتی را درباره ابهامات موجود در اطلاعاتی که ایران پانزدهم اوت 2015 به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی داده بود، به این کشور ارائه کرده است.

همچنین رییس سازمان انرژی اتمی روز یکشنبه با همتای قزاقستانی خود در وین دیدار می‌کند .

قزاقستان اخیرا در آژانس بین المللی انرژی اتمی در ماه ژوئن (30 روز منتهی به 9 تیر)، طرح تاسیس بانک سوخت هسته ای را در قزاقستان تصویب کرد. هدف از تاسیس این بانک، ارائه اورانیوم با غنای پایین به کشورهای عضو آژانس است.

برای تاسیس بانک سوخت هسته ای 150 میلیون دلار اعتبار اختصاص یافته است. این بانک ظرفیت ذخیره سازی 90 تن ماده رادیواکتیو را داراست.

در پی حصول توافق هسته ای میان ایران و شش قدرت جهانی در 14 ژوئیه (23 تیر)، وزیر امور خارجه قزاقستان اعلام کرد ایران نیز می تواند از خدمات این بانک استفاده کند.

انتهای پیام

کد N955418

وبگردی