آفتاب

ظریف: نقش خوب برزیل در موضوع هسته ای ایران را فراموش نمی کنیم

ظریف: نقش خوب برزیل در موضوع هسته ای ایران را فراموش نمی کنیم

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه از گسترش روابط تهران - برازیلیا خبر داد و گفت: فراموش نمی کنیم که برزیل نقش خوبی در موضوع هسته ای ایران ایفا کرد.

وزیر امور خارجه روز یکشنبه در حاشیه دیدار با مائورو لوییس ویرا همتای برزیلی خود به خبرنگاران گفت: همه باید به خاطرداشته باشیم که برزیل و ترکیه تلاش های فراوانی برای جلوگیری از بحران هسته ای کشورمان انجام داده اند .
به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، ظریف گفت: وزیر امور خارجه گفت: معتقدیم محورهایی که ایران برای حراست از حقوق همه کشورها در برجام مطرح کرد پیروزی دیپلماسی بر زور است و هر گونه ادعایی را بی جا می دانیم.
وی به حضور هیات برزیلی در تهران اشاره کرد و گفت: خوشحالم که وزیر خارجه برزیل و هیات همراه را میزبانی می کنیم . دو کشور ایران و برزیل دارای روابط طولانی دو جانبه و چند جانبه هستند و مشترکات فراوانی در حوزه های مختلف اقتصادی به ویژه کشاورزی همکاری های دراز مدتی بین دو کشور وجود داشته است.
وزیر امور خارجه افزود: اگر که طی چند سال گذشته به دلیل تحریم های ناجوانمردانه غیر انسانی این روابط کاهش یافته بود ولی دو کشور در نظر دارند تا این همکاری ها را گسترش دهند .
ظریف خبر داد: در ماه های آینده هیات های مختلفی از جمله وزیر تجارت و صنعت برزیل به همراه هیاتی اقتصادی به کشورمان سفر خواهند کرد تا در زمنیه های مختلف بحث و تبادل نظر داشته باشند.
وی گفت: وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان نیز که ریاست کمیسیون مشترک دو جانبه دو کشور را بر عهده دارد بعد از 22 سال به برزیل سفر خواهد کرد تا جلسه کمیسیون را برگزار کند. علاوه بر این ، در چند ماه آینده وزیر کار واشتغال برزیل نیز به ایران سفر خواهند کرد تا درحوزه های مختلف و روابط دو جانبه بحث و تبادل نظر صورت گیرد.
وزیر امور خارجه با اشاره به دیدار و مذاکره اش با ویرا اظهار داشت: در خصوص مسائل منطقه ای و بین المللی از جمله تحول در سازمان ملل متحد و افراط و تروریسم و خشونت صحبت هایی بین دو کشور صورت گرفت و معتقدیم با توجه به مشترکات دو کشور زمینه های همکاری مناسبی وجود دارد.
ظریف اضافه کرد: امیدواریم با تلاش مسئولین دو کشور در جهت توسعه روابط دو کشور و مردم دو کشور صلح و امنیت منطقه و بین الملل، همکاری و هم فکری و تبادل نظر داشته باشیم.
وزیر خارجه برزیل نیز به خبرنگاران گفت: در جلسه صبح امروز در زمینه های دو جانبه و چند جانبه و بین المللی تبادل نظر خوبی صورت گرفت و تلاش داریم روابط دیپلماتیک خود را که بیش از یک قرن گذشته تاسیس شده است ارتقا دهیم.
ویرا افزود: در مهر ماه سال جاری وزیر صنعت و تجارت برزیل به همراه یک هیات تجاری به ایران سفر خواهند کرد و همچنین وزیر کار و اشتغال برزیل نیز در چند ماه آینده سفری را به ایران خواهند داشت که نشانگر تعمیق روابط میان دو کشور خواهد بود.
وزیر خارجه برزیل ضمن دعوت از وزیر امورخارجه کشورمان برای بازدید از این کشور اظهار داشت: بازدید وزیر امور اقتصاد و دارایی ایران از برزیل نیز در ارتقای روابط اقتصادی و تجاری دو کشور تاثیر گذار خواهد بود.
کد N955283

وبگردی