آفتاب

مخالفت لبنانی‌ها با دفن جسد "آنتوان لحد" در این کشور

مخالفت لبنانی‌ها با دفن جسد "آنتوان لحد" در این کشور

انتشار اخباری از احتمال دفن جسد آنتوان لحد، مزدور اسرائیلی و رئیس گروه "ارتش جنوب لبنان" در این کشور مخالفت شدید لبنانی‌ها به ویژه مردم جنوب این کشور را به دنبال داشت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری بوابه نیوز، با انتشار خبر مرگ آنتوان لحد، مزدور اسرائیلی و رئیس گروه "ارتش جنوب لبنان"معروف به "ارتش لحد" در برخی رسانه‌های داخلی و سایت‌های خبری این کشور مردم لبنان به شدت با این مساله مخالفت کردند.

بنا به گزارش این پایگاه خبری گرچه این خبر به صورت رسمی از سوی مقامات لبنانی تایید نشده اما در شبکه‌های اجتماعی فراخوان‌های تحصن برای مخالفت با دفن وی در لبنان صادر شده و از مردم این کشور دعوت شده است تا در اعتراض به دفن لحد در خاک لبنان فردا دوشنبه تحصن کنند.

کمپین ملی "ممانعت از ورود جسد لحد به لبنان" نیز طی بیانیه‌ای ضمن تاکید بر اینکه خون شهدای لبنان هنوز خشک نشده است و افکار عمومی لبنان گذشته را فراموش نخواهد کرد، طرفداران خود را به تحصن در مسیر فرودگاه بین المللی بیروت دعوت کرد.

آنتوان لحد به رغم آنکه براساس یک حکم قضایی که وی را "جنایتکار جنگی" خوانده بود از ورود به فرانسه محروم بود روز پنج شنبه به علت بیماری در پاریس جان باخت.

رسانه‌های داخلی لبنان نیز به نقل از رادیوی رژیم صهیونیستی اعلام کردند که مراسم تشییع وی یک هفته بعد در پاریس برگزار و جسد وی به شهر "کفر قطره" زادگاهش در لبنان منتقل خواهد شد.

وی در سال 1984 و پس از مرگ "سعد حداد" فرماندهی ارتش جنوب لبنان را در دست گرفت. وی تا سال 2000 فرماندهی ارتش جنوب لبنان را برعهده داشت و در این سال با آزادی جنوب لبنان به سرزمین‌های اشغالی فرار کرد و در آنجا یک رستوران دایر کرد اما پس از مدتی احساس کرد رژیم صهیونیستی از حمایت وی دست برداشته است، چنان که در یکی از مصاحبه‌هایش این مساله را اعلام کرد و اسرائیل را "بی‌وفا" خواند.

مقامات قضایی لبنان در سال 2001 به صورت غیابی حکم بازداشت وی را صادر کردند و سپس دادگاه کیفری جنوب لبنان در سال 2002 حکم زندان ابد با اعمال شاقه را در حق وی صادر کرد.

در صورتی که خبرها برای دفن وی در لبنان صحت داشته باشد این موضوع به دلیل موضع‌گیری بیشتر جناح‌های سیاسی نسبت به لحد، جنجالی در لبنان به پا خواهد کرد.

انتهای پیام

کد N955277

وبگردی