آفتاب

دستگیری 48 معترض توسط پلیس ارمنستان

دستگیری 48 معترض توسط پلیس ارمنستان

پلیس ضد شورش ارمنستان 48 تن از معترضان به افزایش بهای برق مصرفی را دستگیر کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، این دستگیری ها درحالی صورت گرفته که پلیس ضد شورش ارمنستان معترضان را از نزدیکی کاخ ریاست جمهوری متفرق می‌کرد.

هزاران تن از معترضان در مرکز شهر ایروان،‌ پایتخت ارمنستان گردهم آمدند و خواستار توقف افزایش 16 درصدی بهای برق مصرفی شدند.

آنها فریاد می زدند "سرژ سرکیسیان،‌ رییس جمهوری ارمنستان، دروغگو است"‌ و به سمت کاخ وی در حرکت بودند که با پلیس ضد شورش مواجه شدند. ده ها تن از معترضان چراغ های راهنمایی و رانندگی منتهی به مسیر کاخ ریاست جمهوری را خاموش کردند و باعث منع تردد و عبور و مرور خودروها شدند.

اوایل روز شنبه نیز افسران پلیس به متفرق کردن معترضان پرداخته و آنها را دستگیر کردند.

یکی از مقام های وزارت کشور ارمنستان گفت: در مجموع 48 معترض توسط پلیس ضد شورش دستگیر شده و با ون منتقل شدند.

این اعتراضات پس از آن رخ داد که نخست وزیر ارمنستان گفت، دولت ایروان تنها می تواند به برق مصرفی خانوار سوبسید اختصاص دهد. دولت ایروان پیشتر قول داده بود که برای توقف تظاهرات مسئولیت بهای بالای برق را به گردن بگیرد.

یکی از معترضان گفت: دولت به ما دروغ گفت آنها سر قول خود نماندند. به همین دلیل است که ما یکبار دیگر به خیابان‌ها آمده ایم و تا زمانیکه دولت از تصمیم خود دست نکشد،‌ به این تظاهرات ادامه می دهیم.

در ژوئن نیز تظاهرات گسترده ای ایروان را برای چندین هفته فلج کرد. معترضان پس از آنکه تظاهرات اواخر ژوئن نیز با آب پرفشار پلیس ضد شورش و باتوم های پلاستیکی سرکوب شد،‌ به جنبش خود ادامه دادند.

شرکت توزیع برق به شدت مقروض ارمنستان که به دولت روسیه تعلق دارد، اعلام کرده که به دلیل کاهش ارزش پول ارمنستان باید این افزایش بهای برق مصرفی صورت گیرد.

پیشتر نیز مردم ارمنستان از دولت ایروان به خاطر ناکامی در مقابله با فقر و تصمیم برای افزایش بهای برق مصرفی خانوار خشمگین بودند.

دولت ارمنستان به دلیل بحران اقتصادی در روسیه به شدت تاثیر پذیرفته است چون تحریم های مالی غرب بر مسکو بر متحدان این کشور نیز اثر گذاشته است.

انتهای پیام

کد N955238

وبگردی