آفتاب

تایلند به دنبال بازداشت مظنون اویغوری بمبگذاری تایلند

تایلند به دنبال بازداشت مظنون اویغوری بمبگذاری تایلند

مقام‌های تایلند در پی بازداشت دوازدهمین مظنون در ارتباط با بمبگذاری ماه گذشته بانکوک هستند که 20 کشته بر جای گذاشت؛ این مظنون جدید مردی 27 ساله از اویغور چین شناسایی شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، پلیس تایلند با استفاده از نامی که در گذرنامه مظنون مذکور آمده است، وی را "عبدالستار عبدالرحمان" شناسایی کرده‌ که از نام مستعار"ایشان" هم استفاده کرده است.

براساس اطلاعیه پلیس، فرد مظنون خود را اویغور معرفی کرده است اما پلیس از رسانه‌ها خواسته تا از این واژه استفاده نکنند. از زمان بمبگذاری 17 اوت، این اولین بار است که مظنونی رسما به این صورت معرفی می‌شود.

پرایوث چان اوچا، نخست‌وزیر تایلند گفته است که عاملان حمله 17 اوت ممکن است در باندی باشند که در کار قاچاق اویغورهاست. با این حال گمانه‌زنی در این باره بسیار است و برخی باور دارند که بمبگذاری در معبد اراوان از سوی جدایی‌طلبان و یا افراطگرایان افراطی که از اخراج بیش از 100 اویغور در ماه ژوئیه به چین خشمگین بودند، انجام شده باشد.

به گفته سخنگوی پلیس تایلند، اتهام مظنون جدید تصاحب غیر قانونی تجهیزات نظامی است. پلیس و سایر مقام‌های تایلند گفته‌اند که بیشتر مظنون‌ها اتباع خارجی از چین و ترکیه هستند که میزبان تعداد بیشماری اویغور است.

انتهای پیام

کد N955199

وبگردی