آفتاب

وزرای خارجه ایران و برزیل در نشست خبری: بحران سوریه باید از مسیر دیپلماسی حل شود

وزرای خارجه ایران و برزیل در نشست خبری: بحران سوریه باید از مسیر دیپلماسی حل شود

واحد مرکزی خبر نوشت:وزیر امورخارجه کشورمان با اشاره به روابط ایران وبرزیل گفت: زمینه گسترش همکاری مناسب بین ۲کشور بسیار است و امیدواریم بتوانیم درجهت توسعه این روابط با یکدیگر همکاری،همفکری و تبادل نظر کنیم.

دکتر ظریف درنشست خبری مشترک با وزیر امورخارجه برزیل افزود : تحول درساختار سازمان ملل متحد، مبارزه با افراط و تروریسم و خشونت از محورهای گفتگو با همتای برزیلی ام بود.

وزیر امور خارجه برزیل در نشست خبری مشترک با آقای ظریف وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به موضوع سوریه گفت: معتقدیم که اقدام نظامی نمی‌تواند به بحران سوریه خاتمه دهد باید در این زمینه با دیپلماسی و راه حل مسالمت آمیز به این مسئله بپردازیم.

مائورا ویرا افزود: مقابله با تروریسم بخشی از سیاست برزیل است به طوری که کشور ما در توافقنامه بین المللی مبارزه با تروریسم حضور دارد.

توافق ایران با 1+5 نقطه عطف تاریخی است

وزیر امور خارجه برزیل ضمن تبریک توافق ایران با 1+5 گفت: این توافق پیروزی دیپلماسی و یک نقطه عطف تاریخی است.

مائورا ویرا افزود: سال 2010 برزیل و ترکیه تعهد خود را به دیپلماسی در موضوع برنامه هسته ای ایران ابراز و بیانیه تهران را صادر کردند اما متاسفانه به نتیجه نرسید.

وزیر خارجه برزیل گفت: کشور ما از قطعنامه 2231 شورای امنیت درباره برنامه هسته ایران استقبال می کند.

وی افزود : افتخار بزرگی است که به عنوان وزیر خارجه برزیل در ایران هستم ما بازدیدهای مهمی داشتیم و در جلسات ، مسائل مهمی را بررسی کردیم.

مائورا ویرا گفت: با آقای ظریف در خصوص مسائل دو جانبه، چند جانبه و بین المللی تبادل نظر کردیم.

وی با بیان اینکه ما در پی تعمیق و ارتقای روابط ایران و برزیل تا سطوح بالا هستیم گفت: روابط ما در گذشته عالی بوده است و می خواهیم ادامه یابد.

وزیر خارجه برزیل از سفر وزرای صنعت و اشتغال برزیل در مهر ماه به ایران خبر داد و افزود: از جناب آقای ظریف برای دیدار از برزیل دعوت کردیم همچنین موضوع بازدید وزیر امور اقتصاد و دارایی ایران از برزیل را نیز بررسی کردیم.

وی با اشاره به اینکه روابط سیاسی برزیل و ایران اهمیت خاصی دارد گفت: فضا برای گسترش روابط دوجانبه و نیز افزایش سطح سرمایه گذاری بین دو کشور وجود دارد.

مائورا ویرا افزود: می توانیم با تبادل هیئت ها ، به ایران در خصوص مسائل داخلی و مشکلات پیش روی دولت ایران، یاری رسانیم و به ارتقای سطح زندگی مردم ایران کمک کنیم.

وزیر خارجه برزیل گفت: برزیل در 12 سال گذشته برنامه هایی در خصوص توسعه و انسجام اجتماعی اجرا کرده است و در این زمینه خواهان تبادل تجربه با ایران هستیم.

52308

کد N955196

وبگردی