آفتاب
در ایام تعطیلات مجلس:

هیات رئیسه مجلس «برجام» را به کمیسیون های تخصصی ارجاع داد

هیات رئیسه مجلس «برجام» را به کمیسیون های تخصصی ارجاع داد

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس از اقدام هیات رئیسه مجلس در ارجاع گزارش برجام به کمیسیون های تخصصی به عنوان کمیسیون های فرعی بررسی برجام خبر داد.

رضا رحمانی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: هیات رئیسه مجلس گزارش وزرات خارجه از برجام را به کمیسیون های تخصصی به عنوان کمیسیون های فرعی جهت بررسی ارجاع داده است.

نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون صنایع نیز برجام را از منظر اقتصادی و تاثیر آن بر تولید و صنعت بررسی خواهد کرد.

رئیس کمیسیون صنایع گفت: بررسی برجام از منظر اقتصادی و تاثیر بر صنعت و تولید از ابتدای هفته آینده در دستور کار کمیسیون صنایع قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: کمیسیون های تخصصی نیز به عنوان کمیسیون های فرعی گزارش خود از بررسی توافق را به کمیسیون برجام به عنوان کمیسیون اصلی ارائه خواهند داد.

رحمانی گفت: با بررسی برجام در کمیسیون های فرعی نمایندگان بیشتر در جریان توافق قرار خواهند گرفت که این امر در بررسی نهایی برجام در صحن علنی موثر خواهد بود.

به گزارش مهر بعد از ارائه گزارش برجام توسط وزیر امور خارجه به مجلس نمایندگان با پیشنهاد تشکیل کمیسیون ویژه برجام برای بررسی توافق ایران و ۱+۵ موافقت کردند.

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در نامه ای به ریاست مجلس با این کار مخالفت کرد و اعلام کرد برجام باید در کمیسیون امنیت ملی به عنوان کمیسیون تخصصی بررسی شود.

علی رغم این مخالفت اعضای کمیسیون برجام با توافق دو فراکسیون رهروان و اصولگرایان انتخاب شدند و بلافاصله کار خود را آغاز کردند و در ۳ هفته گذشته علی رغم تعطیلی خانه ملت، جلسات متعددی را با حضور اعضای تیم مذاکره کننده فعلی و سابق کشورمان و دبیر شورای عالی امنیت ملی برگزار کردند.

 در همین حال در ایام تعطیلات مجلس، با تصمیم برخی اعضای هیئت رئیسه برجام برای بررسی بیشتر به کمیسیون های تخصصی ارائه شد و کمیسیون های تخصصی از هفته آینده بررسی برجام را آغاز خواهند کردند.

کد N955144

وبگردی