آفتاب
اجمالی/ظریف در نشست خبری با همتای برزیلی:

برجام؛ پیروزی حق بر ادعای بیجا/ لزوم تحول در ساختار سازمان ملل

برجام؛ پیروزی حق بر ادعای بیجا/ لزوم تحول در ساختار سازمان ملل

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به اینکه با وزیر امور خارجه برزیل درباره برجام گفتگو کردیم، گفت: برجام را پیروزی حق بر ادعاهای بیجا می‌دانیم.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدجواد ظریف در نشست خبری با مائورو وییرا،  همتای برزیلی خود با اشاره به همکاری‌های مشترک دو کشور، گفت: در مهرماه هیاتی از بازرگانان برزیلی به همراه وزیر صنعت و تجارت برزیل به ایران سفر خواهند کرد.

وی افزود: وزیر اقتصاد و دارایی کشورمان به عنوان رئیس کمیسیون مشترک دوجانبه بعد از ۲۲ سال با سفر به برزیل، دیدارهای دوجانبه‌ای برگزار خواهد کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان ادامه داد: همچنین سفر وزیر کار برزیل به ایران را در چند ماه آینده خواهیم داشت که از جمله اقدامات مشترک دو کشور به شمار می‌رود.

ظریف با اشاره به گفتگوهایی که با همتای برزیلی خود انجام داده است، افزود: در دیدار امروز توافق کردیم که در موضوعات چندجانبه بسیار فراتر همکاری کرده و این موضوعات مشترک را گسترش دهیم.

وی با اشاره به اینکه ایران و برزیل دو کشور در حال توسعه هستند، خاطرنشان کرد: ایران و برزیل در فعالیت صلح‌آمیز هسته‌ای مشترکات بسیاری دارند، برزیل نقش فعالی در پرونده هسته‌ای ایران بازی کرده است.

وزیر امور خارجه کشورمان ادامه داد: روسای جمهور ایران و برزیل در حوزه تلاش برای منع گسترش سلاح هسته‌ای، فعالیت‌های مشترکی داشته‌اند.

ظریف با بیان اینکه در نشست امروز گفتگوهایی درباره توافق صورت گرفته درباره پرونده هسته‌ای ایران انجام دادیم، گفت: محورهایی که جمهوری اسلامی ایران برای حفظ حقوق بسیاری از ملت‌ها در جریان این توافق انجام داده است را مورد تاکید قرار دادیم و برجام را پیروزی حق بر ادعاهای بیجا دانستیم.

وی خاطرنشان کرد: گفتگو پیرامون مسائل منطقه‌ای و نیز تحول در ساختار سازمان ملل از جمله مسائل مورد اشاره در نشست امروز با وزیر خارجه برزیل بود.

وزیر امور خارجه کشورمان با بیان اینکه وجود مشترکات متعدد زمینه افزایش همکاری دو کشور است، ابراز امیدواری کرد که این مشترکات در جهت کمک به مردم دو کشور و برقراری صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی بکار گرفته شود.

ادامه دارد...

کد N955124

وبگردی