آفتاب
درخواست سناتورهای دموکرات از اوباما؛

آمریکا به جای 10 هزار تن 100 هزار پناهجوی سوری را بپذیرد

آمریکا به جای 10 هزار تن 100 هزار پناهجوی سوری را بپذیرد

سناتورهای دموکرات در مجلس نمایندگان آمریکا از دولت خواستند تا تعداد پذیرش آوارگان سوری در آمریکا را به طور چشمگیری افزایش دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی راشاتودی، 72 سناتور دموکرات از مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای خطاب به دولت باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا نوشتند: به عنوان کشوری که بر مبنای برابری و آزادی شکل گرفته، این وظیفه اخلاقی ما است که برای کمک به برادرانمان که در آشوبی شدید گرفتار شده‌اند و به دنبال روزنه امید و رضایتمندی می‌گردند هر کار که می‌توانیم انجام دهیم. آمریکا به راحتی می‌تواند از اسکان 130 هزار آواره سوری حمایت کند. آمریکا خانه 320 میلیون تن است. پذیرش 130 هزار آواره سوری در کشورمان کمتر از یک چهارم یک درصد از جمعیت ما است. چطور می‌توانیم به خانواده آیلان کوچولو به راحتی بگوییم که نمی‌توانیم از آنها استقبال کنیم. مسلما خیلی بهتر می‌توانیم در این روند عمل کنیم.

کاخ سفید در حال حاضر متعهد شده در سال آتی میلادی 10 هزار آواره سوری را بپذیرد؛ رقمی که ناکافی توصیف شده است.

اتحادیه اروپا به شدت از دولت اوباما به خاطر قبول تعداد اندکی از آوارگان انتقاد کرده و می‌گوید، واشنگتن در مقایسه با دیگر کشورها در خاورمیانه و اروپا به اندازه کافی همکاری نمی‌کند.

انتقادها پس از آن شدت یافت که عکس دلخراشی از آیلان کوردی یک آواره سه ساله که آب جسد وی را به سواحل ترکیه آورده بود منتشر شد.

آمریکا تاکنون حدود چهار میلیارد دلار به آوارگاه سوری در خارج از کشور کمک کرده است اما در سال 2014 میلادی واشنگتن از چهار میلیون آواره سوری تنها 132 تن را پذیرفت.

در مقابل آلمان اعلام کرده که در سال جاری میلادی 800 هزار آواره را در کشورش می‌پذیرد.

قانونگذاران گفتند، آمریکا باید تا پایان سال 2016 میلادی حداقل 200 هزار آواره را اسکان دهد که نیمی از آنها باید سوری باشند.

اروال کلیک، مدیر اجرایی برنامه آوارگان و مهاجرت در "سرویس جهانی کلیسا" گفت: هنگامی که آمریکا می‌گوید 10 هزار آواره را می‌پذیرد با خودمان می‌گوییم شاید آن‌ها در اطلاعیه‌شان یک صفر را جا انداخته‌اند؟ چرا که رقم 10 هزار گره‌ای از ین مشکل باز نمی‌کند.

تعداد آوارگان سوری که آمریکا تصمیم دارد آن‌ها را بپذیرد باید تا پایان ماه جاری میلادی پیش از آغاز سیکل مالی آتی توسط کنگره تعیین شود.

انتهای پیام

کد N955056

وبگردی