آفتاب

کشته شدن 64 تن در 6 روز عملیات ارتش مصر در سینا

کشته شدن 64 تن در 6 روز عملیات ارتش مصر در سینا

در حالی که شش روز از آغاز عملیات گسترده ارتش مصر علیه شبه نظامیان مسلح در استان سینا شمالی می‌گذرد، منابع نظامی از کشته شدن 64 "افراطی" و دو تن از نیروهای خود در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، سخنگوی ارتش مصر اعلام کرد که در این عملیات که در روستاها و مناطق اطراف شهرهای العریش، رفح و شیخ زوید در حال انجام است، ارتش توانسته کنترل کامل مناطق مذکور را به دست بگیرد.

به گفته وی در ششمین روز از آغاز عملیات 64 "افراطی" مسلح کشته شدند و یک افسر و یک سرباز مصری نیز از پای درآمدند.

سخنگوی ارتش مصر افزود: نیروی دریایی مصر نیز در این عملیات مشارکت داشت و هلی‌کوپترهای نظامی عملیات شناسایی و بمباران دقیق مراکز تجمع تروریست‌ها و انبارهای اسلحه و مواد منفجره آنها را برعهده داشتند.

وی ادامه داد: نیروهای ما موفق شدند حمله‌ای انتحاری را که قرار بود با یک خودروی شاسی بلند مجهز به مسلسل انجام شود، خنثی کنند.

از سوی دیگر منابع قضایی مصر اعلام کردند که دفتر مبارزه با تروریسم دادگاه کیفری استان الشرقیه حکم اعدام 12 تن را که به اتهام ارتباط و همکاری با داعش صادر کرده بود، تایید کرده است.

این دادگاه اسناد و مدارک مربوط به این متهمان را در تاریخ 27 اوت گذشته به مفتی ارجاع داده تا نظر خود را در خصوص حکم اعدام آنها اعلام کند.

این دادگاه متهمان را در اتهام "تشکیل گروهکی تروریستی به منظور اجرای برنامه‌ها و طرح‌های داعش در مصر" گناهکار شناخت و برای آنها حکم اعدام صادر کرد.

انتهای پیام

کد N954994

وبگردی