آفتاب
مصری در گفت‌وگو با ایسنا:

جریانات سیاسی منشور اخلاقی ارائه دهند

جریانات سیاسی منشور اخلاقی ارائه دهند

عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه هر یک از جریانات باید بتواند به یک منشوری برسد که برنامه‌ها، محور و شاخص باشد تاکید کرد: اکنون در جامعه باید سیاسیون و مسئولین از نظر اخلاق برای مردم الگو باشند.

عبدالرضا مصری در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره‌ی این که تا چه اندازه تهیه یک منشور اخلاقی از سوی جریانات و گروه‌های سیاسی می‌تواند به کاهش تنش‌های انتخاباتی کمک کند اظهار کرد: اگر مدعی هستیم که پیرو این دین و مکتب در ایران زندگی می‌کنیم و انقلاب ما هم بر ارزش و اخلاق استوار است باید این امر چه در هنگام انتخابات و چه غیر انتخابات در همه جریانات کشور جاری و ساری باشد.

وی با تاکید بر این که در انتخابات باید توانمندی‌های افراد مد نظر قرار گیرد گفت: از این که بخواهیم به خاطر عهده داری چند صباحی مسئولیت اخلاق را کنار گذاشته و به کارهایی دست بزنیم که بعدا موجب نارضایتی خودمان هم شود باید بپرهیزیم.

این عضو هیات رئیسه مجلس با اشاره به این که سیاسیون باید از نظر اخلاق برای مردم الگو باشند خاطر نشان کرد: متاسفانه تا حدودی در حوزه‌های مختلف ارزش‌های اخلاقی مورد توجه قرار نمی‌گیرد. به عنوان مثال یک نمونه عدد و رقم پرونده‌های دادگستری است. در حالی که اگر اخلاق در جامعه استوار باشد و همگان حقوق یکدیگر را مغتنم بشمارند نباید این مقدار پرونده در محاکم ما وجود داشته باشد.

مصری تاکید کرد: در هر حال چه بخواهیم و چه نخواهیم رفتارهای مسئولین، سیاسیون و بزرگان باید در جامعه الگو باشد و اگر نتوانیم با اخلاق و اخلاق اسلامی صحبت کنیم نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که جامعه راه صحیحی را طی کند.

وی با اشاره به این که مقام معظم رهبری سال جاری را همدلی و همزبانی نامگذاری کردند گفت: این نامگذاری بسیار تدبیر مبارکی بوده که تاکید دارد بر همدلی در جامعه. زیرا همدلی محتوا را تشکیل می‌دهد و امیدواریم از این فرموده رهبری به عنوان راهی نجات بخش استفاده کنیم.

این نماینده اصولگرای مجلس در بخش دیگری از این گفت‌وگو با اشاره به نشست‌های برخی احزاب با یکدیگر گفت:‌ اخیرا در این مورد حزب موتلفه پیشتاز بوده و جلساتی با ایثارگران و پایداری داشتند که امیدواریم این گونه جلسات ادامه یابد و منجر به یک وحدت نظر شود.

وی با بیان اینکه چه اصلاح طلبان و چه اصولگرایان باید بتوانند با برنامه حرکت کنند و برای خود منشوری داشته باشند گفت‌: اگر این جریانات و هر جریان دیگری در کشور بتواند به یک منشور برسد که برنامه‌ها محور و شاخص قرار داشته باشد مردم هم برنامه‌ها را انتخاب خواهند کرد.

وی در پایان تاکید کرد: بنابراین باید در جامعه اعتقاد به اخلاق داشته باشیم و فکر نکنیم که اکنون فضای سیاسی است بلکه باید در فضای سیاسی، اقتصادی و اجتماعی کیفیت و محتوا مورد توجه قرار گیرد؛ نه اینکه به شخصیت و افراد توجه شود.

انتهای پیام

کد N954978

وبگردی