آفتاب

وزیر اطلا‌ع‌رسانی سوریه: سیاست‌های انگلیس غیرعقلانی است

وزیر اطلا‌ع‌رسانی سوریه: سیاست‌های انگلیس غیرعقلانی است

وزیر اطلاع‌رسانی سوریه گفت: انگلیس با حمله به تنها کشوری که به طور جدی در مقابل گروه تروریستی داعش و دیگر تروریست‌ها ایستاده است، سیاست غیرمنطقی و نامعقولی در پیش گرفته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، عمران الزعبی، وزیر اطلاع‌رسانی سوریه در گفت‌وگو با روزنامه انگلیسی گاردین با بیان این که وزیر خارجه انگلیس به چه حقی می‌گوید رئیس‌جمهوری سوریه باید از قدرت کناره‌گیری کند، گفت: پیام من به انگلیس این است که باید حرفش را با عملش منطبق کند؛ اگر می‌گویند که با داعش مبارزه می کنند باید واقعا بر همین اساس عمل کنند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، وی خاطرنشان کرد که دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس بر اساس تفکرها و باورهای عصر استعمارگری عمل می کند. انگلیسی‌ها باید تحریم‌هایی را که بر سوریه تحمیل کرده‌اند و هزینه های گزافی را روی دست مردم سوریه گذاشته‌اند، بردارند زیرا این تحریم‌ها و وجود گروه تروریستی داعش دو روی یک سکه هستند.

وزیر اطلاع رسانی سوریه افزود: ما اجازه نمی دهیم که سوریه تبدیل به یک امارت افراطی شود. سوریه، عربستان دیگری نخواهد شد.

وی در ادامه عربستان را به شرکت جنرال موتورز تشبیه کرد که به جای ماشین، تروریسم تولید و به سراسر جهان صادر می‌کند و در واقع عامل اصلی حوادث یازدهم سپتامبر در آمریکا، عربستان است.

الزعبی با "عقب مانده ذهنی" خواندن قطر و دیگر کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس و ترکیه به دلیل حمایت از گروه تروریستی داعش این سوال را مطرح کرد که چگونه ممکن است کشوری که عضو ناتوست از تروریسم در منطقه حمایت کند.

وی ادامه داد: اخوان المسلمین مصر و حزب عدالت و توسعه ترکیه از تفکر سازمان القاعده و دیگر سازمان‌های تروریستی مثل جبهه النصره و داعش الهام می گیرند.

وزیر اطلاع رسانی سوریه دولت های انگلیس و آمریکا را مسئول رسیدگی به وضعیت آوارگانی دانست که خود را به اروپا می رسانند زیرا سیاست های آن‌ها در منطقه از مداخله در لیبی، یمن و سوریه گرفته تا تحمیل تحریم های اقتصادی بر آن‌ها با شروع حوادث 2011، عامل این اوضاع هستند.

انتهای پیام

کد N954808

وبگردی