آفتاب
منصوری آرانی در گفت‌وگو با ایسنا مطرح کرد،

بامدادی/کمیسیون برجام گفته‌های مذاکره کنندگان پیشین و فعلی را با اسناد مطابقت می‌دهد

بامدادی/کمیسیون برجام گفته‌های مذاکره کنندگان پیشین و فعلی را با اسناد مطابقت می‌دهد

یک عضو کمیسیون ویژه رسیدگی به برجام با اشاره به طرح مباحثی از سوی مذاکره کنندگان پیشین هسته‌ای و همچنین علی اکبر صالحی، رئیس فعلی سازمان انرژی اتمی گفت که کمیسیون برجام می‌تواند اسناد و مدارک موجود را مطالبه کند و بر اساس آن به سوالات و ابهامات پاسخ دهد.

عباسعلی منصوری آرانی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، آقایان جلیلی و عباسی در کمیسیون برجام صحبت‌هایی را مطرح کردند و آقای صالحی نیز مباحثی را نیز مطرح کردند و الان اسناد می‌تواند به ما بگوید که کدام یک مطالبشان با تاریخ مطابقت دارد.

وی افزود: به هر حال تاریخ غنی سازی 20 درصد، دعوت‌ها، ورود خارجی‌ها، جلسات با آن‌ها و ... مشخص است و کمیسیون می‌تواند طی نامه‌ای این اسناد را از وزارت خارجه و سازمان انرژی اتمی درخواست کند و بر اساس پاسخی که به ما ارائه می‌شود می‌توانیم بفهمیم کدام روایت به حقیقت نزدیک است.

این نماینده مجلس یادآور شد: روایت‌ها به گونه‌ای است که هر دو می‌گویند غنی سازی 20 درصد را ما انجام داده‌ایم، هر دو می گویند ما شروع کننده مذاکرات و گفت‌وگو ها بودیم و هر دو می‌گویند آب سنگین اراک در زمان ما راه اندازی شده است. در این شرایط اسناد و مدارک می‌تواند حقیقت را مشخص کند.

منصوری آرانی در پایان گفت: کمیسیون برجام تلاش می‌کند اسناد را دریافت و آن‌ها را با روایت‌های مطرح شده مطابقت دهد تا به خیلی از سوالات و ابهامات پاسخ دهیم.

انتهای پیام

کد N954656

وبگردی