آفتاب

اعلام آمادگی مقتدی صدر برای کمک به آزادی کارگران ترک

اعلام آمادگی مقتدی صدر برای کمک به آزادی کارگران ترک

مقتدی صدر رهبر جریان صدر در عراق در مورد کمک به دولت عراق در زمینه پایان دادن به موضوع کارگران ربوده شده ترک در بغداد اعلام آمادگی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، «مقتدی صدر» رهبر جریان صدر عراق ضمن اعلام آمادگی برای کمک به دولت این کشور جهت پایان دادن به گروگان گیری کارگران ترک، ربودن آنها را اقدامی مطابق با رفتارهای گروهک داعش دانست.

وی با بیان اینکه ربودن کارگران ترک به خودی خود جنایتی زشت است که عرق شرم بر پیشانی انسان جاری می کند، خواستار آزادی آنها شد. رهبر جریان صدر عراق با تاکید بر اینکه اصلاح تنها از طریق ریشه کن کردن تروریسم داعشی و شبه نظامیان بی شرم انجام می گیرد، گفت: ما آمادگی کامل در زمینه همکاری با دولت در این زمینه را داریم.

صدر یادآور شد: اگر اختلافی با ترکیه وجود دارد این به منزله این نیست که ربایندگان کارگران بی گناه هستند، چرا که کارگران افرادی بی گناه هستند که زیر نظر شرکت های رسمی، مشغول فعالیت برای تأمین معاش روزانه هستند.

گفتنی است روز پنجشنبه ۱۸ کارگر ترک در شهرک الصدر بغداد توسط گروه مسلح ناشناس ربوده شدند. اخیرا گروهی موسوم به «فرق الموت» با انتشار ویدیویی در شبکه های اجتماعی مسئولیت ربودن آنها را بر عهده گرفته و دولت ترکیه را به انتقام جویی تهدید کرده است.

این گروه مسلح اعلام کرده است دولت ترکیه تا زمانی که حمایت خود از تروریست ها و سرقت نفت از کردستان عراق را متوقف نکند، کارگران آزاد نخواهند شد.

کد N954637

وبگردی