آفتاب

محمدی: مدح ، سنا و جمع خوانی قرآن باید بر اساس روحیه انقلابی و جهادی باشد

محمدی: مدح ، سنا و جمع خوانی قرآن باید بر اساس روحیه انقلابی و جهادی باشد

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: ما به لحاظ شکلی و ظاهری باید در مسابقات ابتحال و مدیحه سرایی نوآوری داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا)، علی محمدی عصر امروز در مراسم اختتامیه نوزدهمین دوره مسابقات سراسری ابتحال، مدیحه سرایی وهمخوانی قرآن کریم که با حضور اساتید و قاریان و حافظان قکآن کریم در مجتمع فرهنگی سرچشمه پس از دور روز رقابت بین شرکت کنندگان برگزار شد اظهار کرد: اینکه مدح و سنای اهل بیت (ع) را در مدیحه سرایی داریم ارزشمند است ولی باید در مدح اهل بیت (ع) به گونه ای عمل کنیم که خصایص و ویژگی های آن‌ها را به دنیا معرفی کنیم.مسابقات قرآنی یکی از جذاب ترین و زیباترین برنامه های قرآنی است. ما اگر بخواهیم به برنامه هایمان کیفیت و قدرت لازم را ببخشیم باید به بخش ظاهری ، شکلی و محتوایی برنامه ها توجه کنیم که این مسائل مورد توجه رهبری هم بوده است.

وی در ادامه با اشاره به خواسته رهبری به لحاظ کیفیت بخشیدن به شکل و ظاهر مسابقات گفت: باید در این مسابقات نوآوری داشته باشیم بعد از نوزده دوره برپایی این مسابقات اساتید و پیشکسوتان باید نوآوری را در دستور کار خود قرار بدهند و صرفا نباید به دنبال تقلید باشیم.

محمدی افزود:مدیحه سرایی بسیار خوب و پسندیده است و در آن به فضایل و مناقب پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) می پردازیم و جایگاه آن‌ها را بیان می کنیم. اما آیا این امر کافی است؟ ما باید در مدیحه سرایی خصلت ها و ویژگی های بارز ائمه (ع) را بیان کنیم.

وی تاکید کرد : مقام معظم رهبری در مجمع اهل بیت (ع) به یکی از نکات اخلاقی اهل بیت (ع) اشاره کرده و فرمودند ظلم ستیزی از ویژگی بارز اهل بیت (ع) است که ما هم در مدیحه سرایی باید به این امر توجه کنیم و باید ظلم ستیزی ائمه را به دنیا معرفی کنیم. اینکه ائمه (ع) هرگز با ظالمان کنار نیامدند . این خصیصه باید در مدح گنجانده شود. اگر مدحی را بگوییم که به کسی برنخورد فایده‌ای ندارد پس ملت ایران با سایر کشورهای اسلامی چه فرقی دارند و لازم است که به لحاظ محتوایی به این ویژگی های اهل بیت (ع) هم بپردازیم.مطالبی در مدح و سنا باید گفته شود که باعث ترس و ناامیدی دشمنان اهل بیت (ع) شود.

محمدی در ادامه با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری برای سرافرازی امت اسلامی سه راه کار ویژه ارائه داده اند ، تصریح کرد: یکی از راه کارهای مقام معظم رهبری برای رسیدن به سرافرازی قوی شدن در زمینه سیاسی ، نظامی ، اقتصادی ،‌فرهنگی و در کل تمام زمینه ها است. راهکار بعدی ایشان ترویج علم است و راهکار سوم مقام معظم رهبری حفظ روحیه جهادی و انقلابی در مردم و مسئولین است . با این سه راهکار می توانیم به موفقیت و سرافرازی برسیم. برخی به دنبال این هستند که آمریکا را فرشته نجات معرفی کنند در حالیکه آن‌ها این همه ظلم کرده‌اند. ما باید مواضع انقلاب و بیانات امام و رهبری را به صورت صریح در همه جا بیان کنیم وجامعه قرآنی باید نسبت به فرمایشات رهبری توجه بیشتری داشته باشد.

وی عنوان کرد: مدح و سنا و جمع خوانی قرآن باید بر اساس روحیه انقلابی و جهادی باشد . بارها مقام معظم رهبری فرموده اند که بحث قرآن در جامعه ما مهم است. آمریکا از همین آیات جهاد در قرآن می ترسد که در هر کشوری وارد می‌شود ابتدا سعی می‌کند قرآن را کنار بگذارد. فرمایشات امام و رهبری در جامعه قرآنی ما در کجا قرار گرفته است؟ امام (ره) در دهه شصت مواضع خود را به صورت صریح بیان می کردند و هرگز از کسی ترسی نداشتند ما هم باید این اصل را در جامعه و زندگی خود پیاده کنیم وباید زمان را بشناسیم و موضع انقلاب و خط امام و رهبری را بیان کنیم.

محمدی ادامه داد: در جلسه ای که هفته گذشته مقام معظم رهبری داشتند در رابطه با فضای مجازی بیانات ارزشمندی را ارائه فرمودند که باید به تمام آن‌ها جامع عمل بپوشانیم و هرگز نباید در این فضا به صورت منفعلانه حاضر شویم. شما فعالان قرآنی هم باید همین مدح ها و سناهایی که به صورت همخوانی اجرا می کنید را در فضای مجازی ترویج بدهید.

انتهای پیام

کد N954629

وبگردی