آفتاب

مسابقات ابتحال و مدیحه سرایی در بین مردم اثربخش بوده است

مسابقات ابتحال و مدیحه سرایی در بین مردم اثربخش بوده است

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقات و امور خیریه گفت: آلبوم برترین آثار ابتحال ، مدیحه سرایی و همخوانی قرآن کریم در سال 94 منتشر می‌شود.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا)‌، حجت الاسلام و المسلمین حسینی عصر امروز در آیین اختتامیه نوزدهمین دوره مسابقات سراسری ابتحال ، مدیحه سرایی و همخوانی قرآن کریم که با حضور اساتید و قاریان و حافظان قرآنی در مجموعه فرهنگی سرچشمه برگزار شد ، اظهار کرد: مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف در تلاش است تا بتواند به جهت کیفی اثرگذاری برنامه‌های قرآنی را بالا ببرد . بر همین اساس مسابقات مختلف قرآنی را در زمان‌های مختلف برگزار می‌کند. در طول این 37 سال مشتقاتی به این مسابقات قرآنی اضافه شده که از جذاب‌ترین این رشته‌ها رشته ابتحال،مدیحه سرایی و همخوانی قرآن کریم است.

وی ادامه داد: حجم مسابقات قرآنی به قدری زیادی است که گاهی نمی توانیم استفاده بهینه‌ای از آن داشته باشیم ولی مسابقات ابتحال و مدیحه سرایی در این نوزده دوره آثار خودرا در بین مردم گذاشته است. در دهه‌های گذشته این مسابقات تا این حد پرشور برگزار نمی‌شد. برگزاری این گونه مسابقات یک فضایی را فراهم می‌کند تا جوانان و نوجوانان در این مراسم حضور پیدا کنند و بهره لازم را ببرند.

ما باید از برپایی این مسابقات بهره فرهنگی هم ببریم و به نوعی فرهنگ قرآنی را در جامعه ترویج دهیم.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقات و امور خیریه در ادامه با بیان اینکه آقای محمدی رئیس سازمان اوقاف ابتکار و تحولی جدید در مسابقات قرآنی به وجود آورده است گفت: یکی از تحولات این مسابقات این است که این مسابقات دیگر در سکوت برگزار نمی شود و خوشبختانه رادیو و شبکه قرآنی هر دو این مسابقات را پوشش می‌دهند و پوشش همین مسابقات می تواند تاثیر بسزایی در جامعه داشته باشد. طی تفاهم نامه‌ای که با رسانه ملی امضا شد قرار بر این شد که یک بخش از مسابقات مدیحه سرایی ،‌ابتحال و همخوانی قرآن کریم به صورت زنده اجرا شود چرا که در سالن شاید تعدادکمی مخاطب وجود داشته باشد ولی اگر در رسانه ملی پخش شود مخاطبان بیشتری از مسابقات بهره می برند.

حسینی یادآور شد: همه آنهایی که در مسائل قرآنی فعال هستند ، هنرمند هستند ولی آنهایی که در ابتحال فعالیت می‌کنند جز هنرمندان خاص قرآنی‌اند و برنامه‌هایی که آن‌ها تهیه می‌کنند بسیار جذاب است. گاهی کلیپ‌هایی تهیه می‌شود و کار هنری از این گروه ارائه می‌شود که ما می توانیم در جهت فرهنگ سازی از آن‌ها بهره ببریم. ما هم به عنوان مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف در خدمت آن‌ها هستیم.

یکی از برنامه های ما این است که امسال آثار ابتحال ، مدیحه سرایی و همخوانی قرآن کریم را منتشر کنیم تا در سال آینده برنامه ریزی بیشتری برای این مسابقات داشته باشیم.

انتهای پیام

کد N954627

وبگردی