آفتاب
آنگلا مرکل:

غرب با روسیه برای حل بحران سوریه همکاری کند

غرب با روسیه برای حل بحران سوریه همکاری کند

صدراعظم المان گفت آلمان و کشورهای اروپایی باید با همکاری آمریکا و روسیه راهکارهای لازم برای حل بحران سوریه را به کار گیرند.

 به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، آنگلا مرکل صدراعظم آلمان در بین مقامات کشورهای اروپایی گفت آلمان و این کشورها باید با همکاری آمریکا و روسیه راهکارهای لازم در حل بحران سوریه را به کار گیرند.

مرکل در نشست وزیران خارجه کشورهای آلمان، روسیه، فرانسه و اوکراین که برای حل بحران اوکراین در برلین گرد هم آمده اند این اظهارات را بیان کرد. در همین حال وزیر خارجه روسیه در این جلسه ضمن اعلام آمادگی کشورش برای همکاری با آمریکا در حل بحران سوریه، از برگزاری رزمایش ها در سواحل این کشور ابزار نگرانی کرد.

از سوی دیگر شبکه تلویزیونی دولتی سوریه از ارسال ۸۰ تن کمک های اولیه از طرف روسیه خبر داد. روسیه اعلام کرده در کنار این کمک ها تجهیزات نظامی نیز برای کمک به دولت سوریه علیه تروریست های داعش ارسال کرده است.

همچنین فرانک والتر اشتاین مایر وزیر خارجه آلمان در مصاحبه با یک روزنامه آلمانی از تک روی های روسیه در خاک سوریه انتقاد کرد و گفت: امیدواریم روسیه به جنگ داخلی در سوریه دامن نزند.

اشتاین مایر همچنین در یادداشتی که در روزنامه نیویورک تایمز منتشر کرد، به توافق هسته ای ایران اشاره کرد که فرصت خوبی برای حل مشکلات سوریه فراهم آورده است. وی افزود: اکنون زمانی است که می توان از کمک ایران، عربستان و ترکیه برای حل بحران سوریه از طریق گفتگوهای مسالمت آمیز استفاده کرد.

گفتنی است باراک اوباما چند روز پیش از حضور نظامی روسیه در خاک سوریه ابراز نگرانی کرده بود. کشورهای غربی اعتقاد دارند کمک به بشار اسد از طرف روسیه موجب تقویت وی و کاهش انگیزه اسد برای مذاکره مستقیم با شورشیان می شود.

کد N954626

وبگردی