آفتاب
احمد توکلی:

همه صاحب نظران باید در زمینه برجام اظهار نظر کنند

همه صاحب نظران باید در زمینه برجام اظهار نظر کنند

احمد توکلی گفت: لازم است همه صاحب‌نظران در زمینه برجام اظهارنظر کنند، چون اتفاق بزرگی رخ داده است و یکی از صاحب‌نظران نیز سعید جلیلی است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، احمد توکلی در حاشیه مراسم ختم برادر وزیر کشور با بیان اینکه جناحی خواندن موضوع بررسی برجام در مجلس حرف سبک و بی پایه‌ای است اظهار کرد: هر قدر حسن و قبح برجام آشکارتر شود دولت در اجرای این توافق قدرت مانور بیشتری خواهد داشت و اگر برجام در مجلس تصویب شود قدرت چانه‌زنی درباره آن با دشمن بیشتر خواهد شد و اگر هم تصویب نشود تکلیف ملت روشن می‌شود.

او با بیان اینکه بحث بررسی برجام در مجلس را جناحی و سیاسی نمی‌داند اظهار کرد: اگر به آن‌هایی که می‌خواهند نسبت به برجام انتقادات خود را مطرح کنند انگ جناحی بودن و خطی عمل کردن را بزنیم در واقع زیپی بر دهان منتقدین زده‌ایم.

نماینده مردم تهران با اعلام اینکه توافقی که تعهدی را برای ملت ایران ایجاد کند در مجلس دو فوریتی می‌شود گفت: اول باید کلیات این موضوع در مجلس مطرح و رای گیری شود و اگر رای آورد به کمیسیون مربوطه ارجاع شود و در آن‌جا فرض به قبول همه موارد برجام خواهد بود و هرکس به بندی از آن اعتراض دارد می‌تواند حرفش را بزند و اگر در کمیسیون حرفش مورد قبول قرار گرفت به مجلس گزارش شود و مجلس نیز تنها بر مسایل اعتراضی بحث و گفت‌وگو خواهد کرد.

توکلی افزود: اگر 6 الی 10 مورد از 100 بند برجام مورد مناقشه باشد مجلس می‌تواند بگوید از توافق برجام قانع نشده است و در این صورت دولت طبق آیین‌نامه در مورد آن بندها مذاکره خواهد کرد تا به توافق برسد.

انتهای پیام

کد N954507

وبگردی