آفتاب

مقتدی صدر ربودن کارگران ترکیه‌ای را محکوم کرد

مقتدی صدر ربودن کارگران ترکیه‌ای را محکوم کرد

رهبر جریان صدر عراق آمادگی خود را برای کمک به دولت عراق برای فیصله دادن به پرونده کارگران ترکیه‌ای که از اوایل سپتامبر جاری در بغداد ربوده شده‌اند، اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت اینترنتی المحیط، مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق در بیانیه‌ای گفت: ربودن کارگران ترک به نوبه خود یک جنایت شنیعی است که از آن عرق شرم بر پیشانی انسانیت و اسلام می‌نشیند.

وی خواهان آزادی این افراد حال با هر انگیزه سیاسی یا مالی یا نزاع‌های دیگر که در پشت این ربودن قرار دارد و صرف نظر از این که رباینده چه کسی باشد، شد.

صدر گفت: اصلاح تنها از طریق ریشه کن کردن تروریسم داعشی و تروریسم شبه نظامیان وقیح صورت می‌گیرد. ما کاملا آماده همکاری با دولت در این زمینه هستیم و از دولت می‌خواهیم که هرچه سریع‌تر به پرونده اسیران ترکیه‌ای پایان دهد.

وی افزود: اگر اختلافی با ترکیه وجود دارد، به این معنا نیست که کارگرانی بی گناه ربوده شوند که به دنبال لقمه نانی برای خود آمده‌اند و زیر نظر شرکت‌هایی رسمی برای بازسازی کشور ما فعالیت می‌کنند.

پیشتر در فایل تصویری که در پایگاه اجتماعی "یوتیوب" منتشر شد، گروه مسلح موسوم به "گروه مرگ" ربایش 18 کارگر ترکیه‌ای در بغداد ظرف هفته گذشته را بر عهده گرفت.

در این فایل گروگان‌ها روی زمین افتاده‌اند و به ترتیب خود را معرفی می‌کنند. پشت آنها نیز پنج فرد مسلح که لباس سیاه پوشیده‌اند و چشم‌ها و صورتشان را پوشیده‌اند قرار دارند و یک پلاکارد آبی رنگ که بر روی آن "لبیک یا حسین" و "گروه مرگ" نوشته شده است نیز دیده می‌شود.

از برجسته‌ترین شروط این گروه که 18 کارگر ترکیه‌ای را ربوده است، توقف انتقال نفت به سرقت رفته از کردستان و پایان محاصره نیروهای جیش الفتح علیه مناطع الفوعه،‌ کفریا، نبل و الزهراء در غرب سوریه و توقف ورود افراد مسلح به عراق است.

انتهای پیام

کد N954493

وبگردی