آفتاب
در دیدار رئیس پارلمان عراق

ظریف: عراق نقش خود را هرچه سریعتر بازیابد

ظریف: عراق نقش خود را هرچه سریعتر بازیابد

سلیم الجبوری، رئیس پارلمان عراق که در رأس هیأتی در ایران به سر می‌برد ، بعد از ظهر امروز با محمد جواد ظریف دیدار و گفت‌و گو کرد که در این دیدار درخصوص مسائل دوجانبه و تحولات جاری در عراق گفت‌وگو و تبادل نظر شد .

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، رئیس پارلمان عراق در این دیدار ضمن تبریک موفقیت جمهوری اسلامی ایران در مسأله هسته‌ای، آن را به نفع منطقه خواند و افزود : تلاش‌های ایران را در جهت ایجاد ثبات در منطقه ارج می‌نهیم .

سلیم الجبوری با قدردانی از دولت و ملت ایران بخاطر کمک به مردم عراق در طول بحران، از جمهوری اسلامی ایران خواست همواره در کنار عراق برای حل بحران های داخلی و مبارزه با افراطی گری باشد .

در این دیدار وزیر امور خارجه کشورمان هم ، صلح در عراق و حضور و مشارکت مؤثر همه گروه های عراقی در ساختن آینده این کشور را بسیار با اهمیت خواند و افزود : عراق یکی از مؤثرترین کشورهای عربی و اسلامی است که باید هر چه سریعتر نقش خود را باز یابد.

وی با ابراز امیدواری نسبت به رفع مشکلات داخلی در عراق با درایت مسئولان این کشور، اظهار داشت : ما همواره در حوزه مسائل داخلی ، منطقه ای و بین المللی بویژه مبارزه علیه خشونت و افراطی گری در کنار دولت و ملت عراق خواهیم ایستاد.

وزیر امور خارجه کشورمان ابرازامیدواری کرد : روند اصلاحات در عراق با همفکری و همکاری همه گروه ها و نهادهای قانونی عراق به نتیجه مطلوب برسد .

ظریف با اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای ایجاد جبهه مشترک برای مبارزه با افراط و تروریسم ، ابراز امیدواری کرد که کشورهای منطقه بتوانند مسایل و مشکلات خود را با گفت وگو حل و فصل نمایند .

انتهای پیام
کد N954382

وبگردی