آفتاب

زخمی شدن ده‌ها تظاهرکننده بحرینی به ضرب گلوله نیروهای امنیتی

زخمی شدن ده‌ها تظاهرکننده بحرینی به ضرب گلوله نیروهای امنیتی

نیروهای رژیم آل خلیفه با حمله به تظاهرات مخالفان در منامه، پایتخت، به سمت آنها آتش گشودند و ده‌ها تن را زخمی کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه مرآة البحرین، صده‌ها تن از مخالفان بحرینی روز گذشته با برگزاری تظاهرات اعتراضی در پایتخت این کشور خواهان بهبود اوضاع سیاسی-اجتماعی خود شدند که پاسخ مسئولان منامه تنها شلیک گلوله ساچمه‌ای بود‌.

فعالان در فضای مجازی تصاویری از تظاهرکنندگانی را منتشر کردند که بر اثر اصابت گلوله‌های ساچمه‌ای که در محافل بین المللی استفاده از آن ممنوع اعلام شده است، زخمی شده بودند.

نیروهای امنیتی آل خلیفه تاکنون ده‌ها شهروند این کشور را با استفاده از تفنگ‌های ساچمه‌ای کشته‌اند اما وزارت کشور بحرین درخواست‌های سازمان‌های بین المللی برای عدم استفاده از این سلاح در مقابله با شرکت کنندگان در تظاهرات مسالمت آمیز را نمی‌پذیرد.

شبکه المنار نیز گزارش داد که مردم بحرین پس از نماز جمعه در منطقه الدراز در مخالفت با سرکوب‌گری‌ها و خشونت‌های نظام حاکم تظاهرات کرده و خواهان آزادی رهبران سیاسی و برقراری نظامی دموکرات در این کشور شدند.

تظاهرکنندگان عکس‌هایی از علی سلمان، دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین و برخی قربانیان و بازداشت‌شدگان را در دست گرفته و شعارهایی علیه مداخله نظامی خارجی در کشورشان سردادند.

انتهای پیام

کد N954369

وبگردی