آفتاب

اخراج 300 دانشجوی الازهر به اتهام ارتباط با داعش

اخراج 300 دانشجوی الازهر به اتهام ارتباط با داعش

الازهر 300 تن از دانشجویان میهمان خود را که مشکوک به ارتباط با گروه تروریستی داعش بودند، اخراج کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، طبق گزارش‌های خبری صدور دستور اخراج این افراد پس از آن صورت گرفت که الازهر گزارش امنیتی را دریافت کرد که در آن نسبت به تلاش‌های داعش برای ایجاد شبکه‌ای جهت عضوگیری از دانشجویان میهمان الازهر هشدار داده بود.

در این گزارش امنیتی، تحرکات دانشجویانی که وابسته به اخوان المسلمین هستند درخصوص تسهیل سفر دانشجویان میهمان به ترکیه زیر نظر قرار گرفت که این مساله تردیدهایی را در زمینه پیوستن آنها به اعضای داعش در سوریه به وجود آورد.

در این گزارش که مسئولان امنیتی مصر آن را در اختیار مسئولان الازهر قرار داده‌اند سفارش شده تدابیری جدی جهت جلوگیری از تحرکات دانشجویان میهمان صورت بگیرد.

در همین حال، یک منبع در الازهر گفت که الازهر چیزی از دانشجویان میهمان مقیم در خارج از شهر اسلامی "البعوث" از زمان ورود و حتی خروجشان که تعداد آنها به حدود 20 هزار تن می‌رسد نمی‌داند و هیچ گونه اطلاعات مشخصی در مورد مکان، آدرس و شماره تلفن‌های این دانشجویان میهمان در مصر ندارد که این مساله باعث می‌شود آنها قربانی تندروها شوند.

در این گزارش امنیتی آمده است: گروه‌های تروریستی و تندرو در تحقق هدفشان مبنی بر عضوگیری از دانشجویان میهمان برای استفاده از آنها در اقدامات خشونت آمیز و فریب دادن بعضی از این دانشجویان موفق شده‌اند و بعضی از آنها به داعش پیوسته و در تظاهرات اخوان المسلمین به ویژه پس از عزل محمد مرسی، رئیس جمهوری برکنار شده مصر در میدان "رابعه العدویه" مشارکت می‌کنند.

انتهای پیام

کد N953996

وبگردی