آفتاب

تصاویری از گشت و گذار پوتین و برلوسکنی در کریمه

تصاویری از گشت و گذار پوتین و برلوسکنی در کریمه

نخست‌وزیر پیشین ایتالیا برجسته‌ترین سیاستمدار غربی است که به کریمه تحت کنترل روسیه سفر کرده و میهمان ولادیمیر پوتین شده است. وی به همراه رئیس‌جمهوری روسیه در این شبه‌جزیره دریای سیاه به گشت و گذار پرداخت.

 

 

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، از زمان الحاق دوباره شبه‌جزیره کریمه به روسیه در مارس 2014، سیاستمداران و گردشگران غربی اندکی به کریمه سفر کرده‌اند. پیوستن کریمه به خاک فدراسیون روسیه، روابط مسکو و غرب را به پایین‌ترین حد از زمان جنگ سرد رساند و موجب شد تا ایالات متحده آمریکا و اتحادیه اروپا تحریم‌های اقتصادی علیه روسیه اعمال کنند.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه و سیلویو برلوسکنی، نخست‌وزیر پیشین ایتالیا روابط گرمی دارند که سابقه آن به بیش از یک دهه پیش بازمی‌گردد. آنها روز جمعه در بنای یادبود سربازانی که جنگ قرن نوزدهم بر سر کریمه جان باختند، گل گذاشتند. آنها شامل نیروهای پادشاهی ساردینیا که بخشی از ایتالیای مدرن بود، می‌شوند. جنگ کریمه به نبردهای اکتبر 1853 تا فوریه 1856 گفته می‌شود که میان امپراتوری روسیه تزاری از یک سو و فرانسه، انگلیس، پادشاهی ساردینیا و امپراتوری عثمانی از سوی دیگر رخ داد.

تصاویر کوتاهی از تلویزیون دولتی روسیه پخش شد که نشان می‌دهد پوتین به برلوسکنی می‌گوید که می‌خواهد نام سربازان ایتالیایی کشته شده را بداند تا بتواند آنها را بر روی بنای یادبود قرار دهد. رهبر روسیه و برلوسکنی در این تور دو روزه به یک رستوران رو باز رفتند تا به ساکنان محلی با اصلیت ایتالیایی دیدار داشته باشند. آنها در میان استقبال مردمی با ساکنان این شبه‌جزیره عکس گرفتند. آنها همچنین از یک کارخانه شراب‌سازی مشهور بازدید کردند.

در حالی که مسکو تلاش دارد تا الحاق شبه‌جزیره کریمه در سطح بین‌المللی به رسمیت شناخته شود، چندین عضو پارلمان فرانسه تابستان امسال به کریمه سفر کردند.

برلوسکنی که رسوایی‌های بسیاری به بار آورده است، برای چهار دوره نخست‌وزیر ایتالیا بود و سرانجام در سال 2011 و در میان بحران مالی منطقه یورو برکنار شد. انتظار می‌رود که این سیاستمدار کارکشته ایتالیایی در جریان سفر خود مساله اوکراین و سوریه را مطرح کند. دوستی دیرینه پوتین و برلوسکنی به حدی است که آنها تعطیلات‌های بسیاری را با یکدیگر گذرانده‌اند. در جریان سفر پوتین در ژوئن امسال به رم، برلوسکنی وعده داد که حزب فورزا ایتالیای وی برای لغو تحریم‌های غرب علیه روسیه تلاش کند.

5252

کد N953941

وبگردی