آفتاب

نخست‌وزیر مجارستان: پناهندگان علیه حاکمیت قانون شورش کرده‌اند

نخست‌وزیر مجارستان: پناهندگان علیه حاکمیت قانون شورش کرده‌اند

نخست‌وزیر مجارستان در اظهاراتی خشمگینانه مهاجران غیرقانونی را به "شورش علیه حاکمیت قانون" در کشورش متهم کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، این درحالی است که نیروهای امنیتی مجارستان شدیدا در تلاش برای مقابله با موج ورود آوارگان گرسنه و وحشت زده به این کشور هستند.

این در حالی است که سازمان ملل خواهان تشکیل سریع مراکز پذیرش در کشورهای خط مقدم مدیریت موج مهاجران نظیر یونان و مجارستان شده است.

در همین حال "فرانک والتر اشتاینمایر"، وزیر امور خارجه آلمان گفت کشورش منابع محدودی برای مدیریت مساله پناهندگان دارد و از دیگر کشورهای اروپایی خواست تلاش بیشتری برای به اشتراک گذاشتن فشار مدیریت پناهندگان انجام دهند.

مجارستان در تلاش برای ساخت حصار در مرز خود با صربستان تا اوایل اکتبر سال جاری است تا به مهار این موج کمک کند.

"ویکتور اوربان" نخست‌وزیر مجارستان که بحران آوارگان را مبارزه اروپا برای حفظ موفقیت و هویت مسیحی اش قلمداد کرده از رفتار مهاجران غیر قانونی در کشورش که مرکز بوداپست را اشغال کرده و باعث اخلال در ترافیک راه های منتهی به اتریش شده‌اند، انتقاد کرد.

اوربان به خبرنگاران گفت: آنها ایستگاه های راه آهن را تسخیر کرده اند، از ثبت اثر انگشتشان امتناع کرده اند، از همکاری با ما سرباز زده اند و نمی خواهند به مکان هایی که در آنها آب، غذا و کمک های پزشکی دریافت می کنند، بروند. آنها علیه "نظم قانونی" مجارستان شورش کرده‌اند.

وی افزود: از روز پانزدهم ماه جاری دیگر مقام های مجارستان عبور غیرقانونی از مرزشان را نخواهند بخشید.

انتهای پیام

کد N953895

وبگردی