آفتاب

اوباما اوایل نوامبر با نتانیاهو دیدار می‌کند

اوباما اوایل نوامبر با نتانیاهو دیدار می‌کند

کاخ سفید اعلام کرد، رییس جمهوری آمریکا احتمالا قرار است با نخست وزیر اسرائیل اوایل نوامبر سال جاری میلادی در کاخ سفید دیدار کند که این ملاقات نخستین دیدار از زمان به ثمر رسیدن توافق اتمی غرب با ایران و ایجاد اختلاف میان تل‌آویو و واشنگتن محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، تلاش‌ها برای این دیدار میان باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل توسط کاخ سفید با هدف کاهش تنش‌ها میان تل‌آویو و واشنگتن است.

مناقشات بر سر توافق اتمی ایران که در ژوئیه سال جاری میلادی به انجام رسید،‌ باعث وخامت روابط میان دولت‌های اسرائیل و آمریکا شد.

جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید گفت:‌ تاریخ دقیق این دیدار هنوز نهایی نشده است اما به نظر می‌رسد که این دیدار اوایل نوامبر سال جاری میلادی صورت گیرد.

وی به خبرنگاران گفت:‌ این دیدار نشان می‌دهد که با وجود اختلافات میان دو طرف بر سر برخی از مسائل کلیدی، روابط میان اسرائیل و آمریکا زمانی که مساله بر سر روابط امنیتی باشد، تزلزل ناپذیر است.

سخنگوی کاخ سفید ادامه داد، گفت و گو با نتانیاهو شامل بحث درباره تعمیق روابط بین تل‌آویو و واشنگتن درباره همکاری امنیتی است.

اوباما در مارس سال جاری میلادی از دیدار با نخست وزیر اسرائیل امتناع کرد زمانیکه وی دعوت رهبران جمهوری خواه آمریکا را پذیرفت و بدون رایزنی با کاخ سفید به آمریکا آمد و در کنگره به سخنرانی پرداخت که به شدت از مذاکرات دولت آمریکا با ایران و توافق اتمی با این کشور انتقاد کرد.

از سال گذشته میلادی نخست وزیر اسرائیل و اوباما با یکدیگر تماس تلفنی داشته‌ و با یکدیگر رو در رو گفت و گو نکرد‌ه‌اند.

انتهای پیام

کد N953848

وبگردی