آفتاب
احمدی لاشکی:

رعایت اخلاق صرف نوشتن یک منشور نباشد

رعایت اخلاق صرف نوشتن یک منشور نباشد

یک عضو هیات رییسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، رعایت اخلاق توسط کاندیداها، حامیان و رسانه ها به خصوص رسانه ملی را مورد تاکید قرار داد.

قاسم احمدی لاشکی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به تاکید معاون سیاسی وزیر کشور برای تهیه منشور اخلاقی توسط احزاب و گروه های سیاسی کشور، گفت: در قانون به تصویب رسیده در مجلس اخلاق در فعالیت احزاب بسیار مورد تاکید قرار گرفته و با توجه به اینکه درباره فعالیت احزاب قوانین مشخصی وجود دارد، چارچوب فعالیت همه آنها باید مشخص باشد.

وی ادامه داد:اظهارات مسئولان وزارت کشور به شکر خدا تاکنون به شعار و به سخن بر رعایت اخلاق و قانون تاکید داشته‌اند.

نماینده مردم نوشهر درمجلس خاطر نشان کرد: در انخابات سال 88 نیز اخلاقیات در بسیاری موارد رعایت نشد و حتی زیر پا گذاشته شد و در آن سال صدا و سیما نیز عملکرد خوبی برای تقویت اخلاق نداشت و اجازه داد هر کس هرجور که میخواهد با دیگری صحبت کند که حاصلش ایجاد تنش های بیرونی بود.

احمدی لاشکی در ادامه تصریح کرد: اگر اخلاقیات توسط کاندیداها و گروه ها و جریان های سیاسی رعایت شود قطعا حامیان و طرفداران آنها نیز همراهی بیشتری خواهند داشت اما اگر بنا باشد به تخریب، تهدید و توهین بپردازند، قطعا آسیب‌های زیادی به فضا و شور انتخاباتی وارد می‌کند.

این عضو هیات رییسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یادآور شد: انشاالله نگارش این منشور اخلاقی، عملیاتی و در عین حال اجرایی شود که در این رابطه رسانه ها به خصوص رسانه ملی وظیفه دارند به ترویج این اخلاق به ویژه در زمان انتخابات کمک کنند.

وی با بیان اینکه فرای نتیجه انتخابات، رعایت اخلاق از اهمیت زیادی برخوردار است، گفت: چگونه برگزار کردن و چگونه تبلیغ کردن در انتخابات از هر وجه دیگری مهمتر است. انشاالله رعایت اخلاق نیز صرف نوشتن یک منشور نباشد و در عمل شاهد رعایت آن از سوی همه جریان ها و گروه های سیاسی و حامیان آنها باشیم.

انتهای پیام

کد N953784

وبگردی