آفتاب

تولید صفحه نمایش‌ دوستدار چشم‌

تولید صفحه نمایش‌ دوستدار چشم‌

محققان معتقدند که نور آبی ساطع شده از صفحه‌های نمایش رایج مثل گوشی‌های هوشمند، تلویزیون‌ها و حتی رایانه‌ها برای شبکیه چشم‌ ضرر دارد و شرکت فیلیپس با فناوری جدید خود، راه‌حلی برای این امر ارائه کرده است..

به گزارش سرویس علمی ایسنا منطقه خراسان، غول‌های صنعت الکترونیک جهان به دنبال ارائه یافته‌های این تحقیق از آخرین نسل جدید صفحه‌های نمایش خود که برای شبکیه چشم ضرری ندارد، رونمایی کردند.

شرکت‌های بزرگ تولیدکننده لوازم مدرن الکترونیک مثل شرکت فیلیپس برای اولین بار در نمایشگاه برلین از محصولات دوستدار شبکیه چشم انسان رونمایی کردند.

در این نمایشگاه شرکت فیلیپس از فناوری جدید تلویزیون‌های خود با نام اختصاری C به معنای دوستدار شبکیه چشم انسان رونمایی کرد.

استیفان سامر، مدیر فروش شرکت فیلیپس در مورد جزئیات این محصول، اظهارکرد: ما در نمایشگرهای جدید شرکت فیلیپس پرتو مضر نور آبی با طول موج کمتر از 450 نانومتر را حذف کرده و آن را با پرتویی با طول موج بالای 460 نانومتر جایگزین کردیم.

پس از موفقیت شرکت فیلیپس در تولید نمایشگرهای کم‌خطر برای چشم، شرکت‌های دیگری مثل ایسوس و بنکیو نیز وارد عرصه رقابت شدند.

پل گری، محقق شرکت IHS Global Insight گفت: همه ما به یاد داریم که در دوران کودکی والدین تماشای زیاد تلویزیون را برای چشم‌ها مضر می‌دانستند که اکنون نیز آسیب‌های ناشی از پرتوهای آبی تلویزیون‌ها در مطالعات انجام شده کاملا ثابت شده است.

دکتر سرج پیکاد، محقق مرکز مطالعاتی از پاریس نیز عنوان کرد: با اثبات میزان آسیب‌رسانی امواج آبی صفحات نمایش هیچکس نباید از انداختن آن‌ها به زباله‌دانی تردیدی داشته باشد.

وی در ادامه افزود: نور آبی تولید شده توسط نمایشگرهای رایج نزدیک به موج فرابنفش است که از نظر علمی قادر به آسیب‌رساندن به شبکیه چشم‌ است.

دانشمندان معتقدند با اینکه پرتوهای نور آبی برای شبیکه چشم‌ انسان مضر است، اما نور آبی تولید شده در نمایشگرها در مقایسه با نور خورشید به مراتب کمتر است.

انتهای پیام

کد N953579

وبگردی