آفتاب
رئیس مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران:

مسلمان بودن خود دلیلی برای رسیدن به وحدت است

مسلمان بودن خود دلیلی برای رسیدن به وحدت است

رئیس مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران گفت: شیعیان و سنی‌ها می‌توانند برای رسیدن به منافع ملی در جهت رفع اختلافات مذهبی گام بردارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه در گفت‌وگو با خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این‌که «وجود اختلافات قومی و مذهبی واقعیتی است که نمی‌شود آن را انکار کرد» اظهار کرد: در ایران با قومیت‌های مختلفی روبه‌رو هستیم و به نوعی دارای کثرت قومی و مذهبی هستیم که کثرت مذهبی کمتر از کثرت قومی است ولی وجود دارد و قابل انکار نیست.

وی در ادامه با بیان این‌که «ما نمی‌توانیم این کثرت‌ها را از بین ببریم و بگوییم که همه گرد یک قوم و یا مذهب جمع شوند» گفت: مهم این است که این کثرت‌ها در عین وحدت باشد و کثرت قومی و مذهبی نباید به وحدت ملی آسیب بزند و در عین حال هم کثرت مذهبی نباید به وحدت دینی آسیب بزند و سبب پراکندگی انسان‌ها و مسلمانان شود.

رئیس مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران تصریح کرد: کسانی که با رفتارهای خود سبب می‌شوند که بین مذاهب و قومیت‌ها تفرقه ایجاد شود در جهت اهداف دشمنان گام برمی‌دارند، هر چقدر هم که نیت آنها به نظر خودشان خیر باشد، ولی کار و فعل آنها صهیونیستی و فراماسونی است و در مسیر غلطی حرکت می‌کنند.

خسروپناه افزود: با رسیدن به وحدت ملی می‌توان جلوی اختلافات مذهبی را گرفت و با وحدت مذهبی می‌توان جلوی اختلافات ملی را گرفت، این امر یک اصل است و باید به آن توجه کرد. در ایران تنوع مذهبی وجود دارد ولی شیعه و سنی مذهب غالب است و اکثریت مسلمان هستیم همین مسئله می‌تواند سبب رسیدن به وحدت شود و تمام قومیت‌ها را زیر پوشش قرار بدهد.

وی گفت: شیعه و سنی می‌تواند برای رسیدن به منافع ملی در جهت رفع اختلافات مذهبی گام بردارد و دینداری و ملیت باید براساس عقلانیت باشد و در کل مسلمانان باید جمع شوند تا بتوانیم در برابر توطئه‌های دشمنان بایستیم.

انتهای پیام

کد N953545

وبگردی