آفتاب

تظاهرات گسترده عراقی‌ها با درخواست اصلاح دستگاه قضایی

تظاهرات گسترده عراقی‌ها با درخواست اصلاح دستگاه قضایی

هزاران عراقی با برگزاری تظاهرات گسترده در بغداد خواهان اجرای اصلاحات و پاکسازی نهادهای دولتی از عاملان فساد و محاکمه این افراد شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، تظاهرکنندگان با تجمع در میدان "التحریر" در بغداد، شعارهایی را علیه دستگاه قضایی این کشور که از آن با عنوان "دستگاه قضایی فاسد" یاد می‌کردند سر داده و خواهان برکناری مدحت المحمود، رئیس شورای عالی قضایی و محاکمه وی شدند.

تظاهرکنندگان همچنین از حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق خواستند تا اصلاحات خود را اجرایی کرده و جدول زمانی مشخصی را برای اجرای این اصلاحات و پاکسازی نهادهای دولت از فاسدان و محاکمه آن‌ها تعیین کند.

تظاهرکنندگان در ادامه به شدت از العبادی انتقاد کرده و وعده‌های وی به انجام اصلاحات را صرف "توهم" خواندند و اعلام کردند اگر کسانی که مال و قدرت مردم را به سرقت برده‌اند محاکمه نشوند خود مردم انتقام خواهند گرفت.

تظاهرکنندگان همچنین بر ادامه تظاهرات خود تا زمان تحقق تمامی خواسته‌هایشان و برپایی تحصن و اتخاذ اقدامات دیگر تاکید کردند.

این تظاهرات در میان تدابیر امنیتی شدید برگزار شد.

در همین راستا،عبدالمهدی الکربلائی، نماینده آیت‌الله العظمی سید علی سیستانی، مرجع عالی قدر شیعیان در خطبه‌های نماز جمعه خواهان ارزیابی مجدد عملکرد مسئولان و مجازات فاسدان در نهادهای دولتی عراق شد.

انتهای پیام

کد N953478

وبگردی