آفتاب

درخواست پلیس برزیل از دادگاه عالی برای بازجویی از رئیس‌جمهوری سابق

درخواست پلیس برزیل از دادگاه عالی برای بازجویی از رئیس‌جمهوری سابق

پلیس برزیل از دادگاه عالی فدرال این کشور خواست تا رئیس‌جمهوری سابق را به اتهام دخالت در رسوایی گسترده شرکت نفتی پتروبراس مورد بازجویی قرار دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، رئیس پلیس برزیل با طرح شکایت علیه "لوئیس ایناسیو لولا داسیلوا"، رئیس‌جمهوری سابق این کشور گفت، حزب کارگر تحت رهبری رئیس‌جمهوری سابق از فساد گسترده در این شرکت نفتی نفع برده است. در این طرح ارائه شده به دادگاه آمده که رئیس‌جمهوری سابق برزیل از طریق منابع مالی غیرقانونی برای خود، حزب و دولتش نفع برده است.

در ادامه این شکایت همچنین آمده است: پس از آنکه رئیس سابق این شرکت نفتی در شهادت خود در دادگاه گفت که بعید است لولا داسیلوا و دیلما روسف، رئیس‌جمهوری کنونی برزیل از این اختلاس گسترده بی‌خبر بوده باشند، پلیس برزیل تمایل خود را برای خبرجویی از لولا داسیلوا درباره این مساله اعلام کرد.

لولا داسیلوا که هم‌اکنون در آرژانتین به سر می‌برد، گفت که از بابت این اختلاس بی‌اطلاع بوده است. در عملیات پلیس برزیل برای رسیدگی به پرونده این اختلاس چند تن از سیاستمداران تجار درگیر در این اختلاس دستگیر شدند.

انتهای پیام

کد N953466

وبگردی