آفتاب
کمال سجادی در گفتگو با مهر:

نظارت استصوابی مدافع حق‌الناس است/سواستفاده عده‌ای از سخنان رهبری

نظارت استصوابی مدافع حق‌الناس است/سواستفاده عده‌ای از سخنان رهبری

سخنگوی جبهه پیروان با بیان اینکه نظارت استصوابی شورای نگهبان اجازه ورود هر تفکر انحرافی به مجلس را نمی‌دهد گفت: شورای نگهبان از حق الناس دفاع می‌کند.

سیدکمال سجادی سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر دفاع از رای مردم در سال ۸۸ به عنوان حق الناس به تعریف حامیان فتنه از مقوله حق الناس در انتخابات پرداخت و اظهار کرد: فرمایشات مقام معظم رهبری ابعاد مختلفی دارد و سخن ایشان درخصوص حق الناس تنها به رایی که مردم در صندوق می‌اندازند اشازه ندارد.

وی افزود: در مساله حق الناس تمام لوازم و روند انتخابات مدنظر است اما عده ای کلمه حق‌ا‌الناس را می‌گیرند و از آن سو استفاده می‌کنند. ایرادگیری از شورای نگهبان هم شگرد انتخاباتی برخی از گروه‌ها و افراد بوده است.

سجادی با بیان اینکه امروز عده‌ای آرزوها و اهداف خود را در مورد انتخابات بر روی کلمه حق الناس بارکرده‌اند گفت: وقتی مقام معظم رهبری از حق الناس سخن می‌گویند فقط به آراء مردم تاکید ندارند بلکه تمامی حقوق مردم در انتخابات مورد توجهشان است. یعنی این مساله از معرفی و احراز صلاحیت نامزدها تا شمارش آراء را شامل می‌شود.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری با تاکید بر اینکه ممکن است افرادی باشند که بخواهند با ترفندهای خاص، خدعه و نیرنگ از مردم رأی جمع کنند گفت: در اینجا شورای نگهبان چشم بینای مردم است و از حق‌الناس دفاع می‌کند. به عنوان مثال نظارت استصوابی شورای نگهبان اجازه نمی‌دهد هر تفکر انحرافی بتواند با هر پیشینه‌ای از مردم رای بگیرد و وارد مجلس شود.

وی افزود: عده ای نباید یک بُعد از فرمایشات رهبر معظم انقلاب درخصوص حق الناس را بگیرند و هرچه می‌خواهند روی این کلمه مطابق منافع خود بار کنند.

سجادی تاکید کرد: هدف اصلی هجمه برخی گروه‌ها و افراد به نظارت استصوابی شورای نگهبان این است که آنها می‌خواهند هرکسی را با هرسابقه‌ای وارد عرصه انتخابات و نهایتا مجلس کنند اما اهرم نظارت استصوابی شورای نگهبان این اجازه را به آنها نمی‌دهد.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: عده‌ای وقتی مانع نظارت استصوابی را پیش روی خود می‌بینند و نمی‌توانند اهداف خود را در عرصه انتخابات محقق سازند به شورای نگهبان حمله می‌کنند.

 

کد N953437

وبگردی