آفتاب

عراقچی را تنها نگذاریم

عراقچی را تنها نگذاریم

روزنامه آفتاب یزد نوشت: عراقچی و تیم هسته ای بیش از گذشته زیر فشار هستند.پس، حالا که به بهانه بررسی مجلس، از تمام امکانات خود (از سخنرانی یک طرفه سعید جلیلی گرفته تا پخش گزینشی جلسات در تلویزیون و پمپاژ رسانه های تندرو) برای انتقام گرفتن از عراقچی و تیم هسته ای استفاده می کنند، ما هم تنهایشان نگذاریم.

تنها نگذاریم مردی را که نه در وین و نه در بهارستان تنهایمان نگذاشت و گفت: «نگران محدودیت های برخی اقلام دومنظوره یا محدودیت سقف چندتا سانتریفیوژ ما هستید! خب بله! اینها محدودیت است و ما پذیرفته ایم. اما چرا نگران بسیاری دیگر از محدودیت ها و حقوق مردم ایران که پایمال شده و می شود، نیستید؟»

یادم می آید عراقچی جایی گفته بود: «در روزهای مذاکرات، پیام های مردم زیر آن همه فشار داخلی و خارجی دلگرم مان می کرد.»

عراقچی و تیم هسته ای را در این روزهای سخت دلگرم کنیم.

مردم قدردانشان هستند. نیک می دانند آنچه تحت عنوان برجام ( برنامه جامع اقدام مشترک) از سد هولناک کنگره آمریکا عبور کرده و اکنون باید توسط نمایندگان کمیسیون ویژه برجام بررسی شود، در طول 24 ماه، مذاکرات سخت، فشرده و با وجود انواع فشارها و دلواپسی‌ها حاصل شده است. از همین روی نیز همواره، حمایت همه جانبه خود را نسبت به تیم مذاکره کننده اعلام کرده اند و این حمایت را از همان روزهایی که رئیس دولت تدبیر و امید قول داد و گفت:« کاری کنیم که هم چرخ زندگی مردم بچرخد و هم چرخ سانتریفیوژها بچرخد» در پای صندوق های رای نشان دادند و از آن پس نیز تا زمان اعلام حصول توافق جامع، به صورت تمام قد و تمام عیار نقش پشتوانه و پشتیبان دولت تدبیر و امید و تیم مذاکره کننده را ایفا کردند و در شب اعلام حصول توافق با حضور یافتن در خیابان‌ها و برگزاری یک جشن ملی حمایت خود را از تیم هسته‌ای اعلام نمودند. در این راه تکنولوژی نیز به یاری ملت ایران شتافت و مردم از طریق شبکه های اجتماعی، یعنی تنها تریبونی که در اختیار داشته اند، این پشتیبانی های بی دریغ خود را ابراز کردند.

در این کارزارعباس عراقچی یکه و تنها به دفاع از این دستاورد تاریخی می پردازد و به سوال های غیر علمی و غیرکارشناسانه برخی افراد در کميسيون برجام  با صبوری و متانت پاسخ می‌دهد و در حالی که دست هایش را بر زیر چانه اش قرار داده است و لبخندی برلبانش نشسته است به آنها نگاه می‌کند و از آن‌ها «خواهش می کند که حرفش را بفهمند».

در این میان گاهی هم در برابر سیل حملات و توهین‌های برخی اعضاء کمیسیون ویژه برجام کاسه صبرش لبریز می‌شود و به آن‌ها می گوید که « اگر دوباره اهانت کنید جواب می دهم.»

عباس عراقچی این روزها به تنهایی و به نمایندگی از یک ملت در اتاقی که تنها نامش « نشست بررسی برجام» است و علنا برای برخی دلواپسان به میدانی برای تازیدن به تیم مذاکره کننده مبدل شده است به دفاع از برجام می‌پردازد و از همین روی ملت ایران برای حمایت از وی در شبکه های اجتماعی هشتگی با نام « عراقچی تنها نیست» ایجاد کرده اند. این هشتگ در چند روز گذشته مورد استقبال گسترده مردم در شبکه های اجتماعی قرار گرفت اما پیغامی در یکی از شبکه های اجتماعی از سوی عراقچی درج شد که در آن ضمن تشکر از مردم از آن‌ها در خواست کرد تا از انتشار این هشتگ بپرهیزند و بدین ترتیب مهر تاییدی بر بلند نظری مناعت طبع خود زد.

2727

 

 

کد N953361

وبگردی