آفتاب

افزایش تلفات حادثه مکه به ۸۷ نفر/ واشنگتن به ریاض تسلیت گفت

افزایش تلفات حادثه مکه به ۸۷ نفر/ واشنگتن به ریاض تسلیت گفت

کاخ سفید سانحه سقوط جرثقیل در صحن مسجد الحرام را که دست کم ۸۷ کشته داشت، به مقامات عربستان تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری مهر، شمار تلفات حادثه سقوط جرثقیل در صحن مسجدالحرام به ۵۴ نفر رسید. این سانحه همچنین ۱۸۴ مجروح داشته است. در همین رابطه «سلیمان العمرو» مدیرکل نیروهای امدادی عربستان گفت: اوضاع جوی بدی در مکه وجود دارد و توفان شدید و بارش باران موجب شکسته شدن درختان و تکان شدید جرثقیلها شده است.

گزارش ها همچنین از قطعی برق در برخی مناطق مکه به دلیل توفان شدید و گرد و غبار حکایت دارد. ساعتی پس از این سانحه «سعید اوحدی» رئیس سازمان حج و زیارت از مجروح شدن ۱۵ زائر ایرانی خبر داد و گفت حال مجروحان خوب است و جراحات سطحی بوده است. به گفته وی در این سانحه زائران ایرانی تلفاتی نداشته اند.

خبر دیگر این که وزارت خارجه آمریکا سانحه مرگبار سقوط جرثقیل در مکه را به مقامات سعودی تسلیت گفت. بر این اساس «جان کربی» سخنگوی وزارت خارجه با اشاره به اخبار کشته شدن دهها نفر از زائران، از وقوع این سانحه ابراز تاسف کرد.  

سقوط این بالابر بر اثر وقوع طوفان در مکه مکرمه رخ داد که بر اثر آن تعدادی از زائران دچار سانحه شدند. در بین مجروحان و مصدومان، تعدادی زائر ایرانی نیز وجود دارد. گفتنی است به دنبال وقوع این حادثه، وزیر بهداشت ایران در تماس تلفنی با مسئولان پزشکی حج، جویای حال مصدومان شد.

کد N953308

وبگردی