آفتاب

مخالفت مجلس نمایندگان با برجام/ مصوبه بدون تایید سنا اعتبار ندارد

مخالفت مجلس نمایندگان با برجام/ مصوبه بدون تایید سنا اعتبار ندارد

مجلس نمایندگان کنگره آمریکا در حالی مخالفت خود را با تصویب توافق هسته ای با ایران اعلام کردند که این مصوبه برای اجرایی شدن نیاز به تایید سنا دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گاردین، مجلس نمایندگان آمریکا بعد از رای نمایندگان سنا به نفع توافق هسته ای، طی یک رای گیری سمبلیک به مخالفت با این توافق پرداخت.  این در حالی است که رای نمادین نمایندگان تاثیری در روند تصمیم گیری در مورد پرونده هسته ای ایران نخواهد داشت.

مجلس سنای آمریکا دیروز از تصمیم باراک اوباما در توافق با ایران حمایت کرد و قانونی وضع کرد که طبق آن بررسی این پرونده در آمریکا خاتمه یابد و همچنین تمام تحریم های علیه ایران برداشته شود.

با این حال ملجس نمایندگان امروز در دو رای گیری جداگانه و سمبلیک با ۲۶۹ رای در مقابل ۱۹۲ رای با طرح برجام مخالفت کردند. این اقدام مجلس نمایندگان آمریکا که اکثریت آن را جمهوریخواهان مخالف سیاست های اوباما تشکیل می دهند نشان می دهد آنها هنوز از تحت فشار قرار دادن اوباما برای توافق با ایران نا امید نشده اند.

این مصوبه برای اجرایی شدن نیاز به تایید سنا دارد با این حال بعید به نظر می رسد با توجه به نتیجه روز گذشته نشست سناتورها در خصوص برجام، این امر عملی شود.

همچنین در اقدام نمادین دیگری «مایک کلی» نماینده جمهوریخواه مجلس نمایندگان کنگره در مقابل پوستری از حملات یازدهم سپتامبر به سخنرانی پرداخت. کلی با اشاره به شعارهای ضد آمریکایی و ضد اسرائیلی در ایران گفت: ما دیگر نمی خواهیم از این شعارها بشنویم و بهتر است توافق با ایران برداشته شود.

وی خطاب به نمایندگان گفت: امنیت و ثبات ۳۰۰ میلیون آمریکایی را قربانی یک نفر نکنید. در این جلسه نمایندگانی هم از حزب دموکرات سخنرانی کردند که بیشتر آنها در حمایت از اوباما بود.

کد N953287

وبگردی