آفتاب
اظهارات 4 نماینده در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در مشهد

موسسات خصوصی کمکی به تولید و صنعت نکرده‌اند

موسسات خصوصی کمکی به تولید و صنعت نکرده‌اند

یک نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: موسسات خصوصی هیچ کمکی به تولید و صنعت نکرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان، رمضانعلی سبحانی‌فر در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان که در اتاق بازرگانی مشهد برگزار شد، عنوان کرد: این سوال مهم است که آیا موسسات مالی استان مجوز لازم را دارند یا نه اما شیوه نظارت و کنترل موجب ایجاد نگرانی‌های جدی در اقتصاد استان شده است.

وی با بیان اینکه 120 میلیارد تومان پول در موسسات مالی و اعتباری وارد شده است، گفت: این موسسات هیچ کمکی به تولید و صنعت کشور نکرده و حتی شیوه به کارگیری سرمایه‌ها توسط این موسسات اوضاع را وخیم‌تر کرده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: اجرای قانون باید تدوین شود زیرا در صورت عدم رعایت آن وضع اقتصادی استان نیز دچار تلاطم می‌شود.

حمیدرضا فولادگر، رییس کمیسیون حمایت از تولید داخلی اظهار کرد: شرایط اقتصادی کشور حساس و شکننده است زیرا بین دو دوره تحریم و گذر از تحریم قرار داریم.

وی مهم‌ترین وظیفه مجلس را حمایت از تولید و توجه به مسائل اقتصادی دانست و خاطرنشان کرد: نگرانی عمده تولیدکننده‌ها در شرایط پسا تحریم این است که با وجود گشایش اقتصادی ایران بازاری برای کالاهای خارجی شود.

رییس کمیسیون حمایت از تولید داخلی در خصوص اقتصاد مقاومتی، گفت: اقتصاد مقاومتی باید در برابر تکان‌های خارجی که ممکن است از تحریم یا پسا تحریم باشد مقاومت کرده و اگر قانون حداکثر مصرف از تولید داخل رعایت نشود در آینده نیز دچار مشکل خواهیم شد.

مهرداد بذرپاش، عضو هیات رییسه مجلس با بیان اینکه برنامه چهارم و پنجم توسعه تنها 34 درصد محقق شده است، تصریح کرد: نگاه ما به برنامه ششم باید متفاوت باشد زیرا قبول داریم در برنامه و اجرای آن ایراداتی وجود دارد اما باید با استفاده از ‌نظرات افراد با تجربه این اشکالات را رفع کرده تا بتوان برنامه‌ای تدوین کرد که حداقل 80 درصد آن اجرایی شود.

وی خروجی خزانه کشور را با رشد 70 درصدی همراه دانست و اظهار کرد: علی‌رغم اینکه درآمدهای نفتی کاهش یافته است دولت باید برای تامین نیازها به دنبال خلق پول باشد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در خصوص شرایط اخذ مالیاتی، عنوان کرد: سازمان مالیاتی به جای افزایش پایه مالیاتی از مالیات‌دهنده‌ها که موجب فشار اقتصادی در شرایط رکود می‌شود باید به دنبال فرارکنندگان مالیاتی باشد و در خصوص صندوق‌های تامین اجتماعی و بیمه نیز مشکلات را حل کند.

رضا رحمانی، رییس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه، افزود: در کشور قانون کم نیست و به اذعان کارشناشان قانون رفع موانع تولید جلوتر از زمان تدوین شده و اگر اصل 44 به اهداف خود نرسید تنها راهکار آن اصلاح است و ما هیچ مانعی برای دریافت نظر دیگران نداریم.

وی در خصوص میزان تورم و رکود در کشور، اظهار کرد: دولت در ابتدای کار خود موفق شد تورم را کنترل کند اما ادامه این استراتژی اشتباه است زیرا موجب افزایش رکود شده و با وجود رکود در حال حاضر حداقل 50 درصد از ظرفیت فعلی صنایع خالی مانده است.

رحمانی سرمایه در گردش را مانند خون در بدن دانست و افزود: نبود این سرمایه باعث هدررفت تجهیزات می‌شود و اتاق می‌تواند برای هر رشته تخصصی بدون هیچ محدودیتی کمیته تشکیل دهد.

انتهای پیام

کد N953135

وبگردی