آفتاب
عضو کمیسیون امنیت ملی:

زیاده‌خواهی غربی‌ها، آواره شدن مسلمانان را رقم زد

زیاده‌خواهی غربی‌ها، آواره شدن مسلمانان را رقم زد

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: دولت‌های غربی باید یک روز جوابگوی جنایات خود در کشورهای مسلمان منطقه باشند که با زیاده‌خواهی خود زمینه نا‌امنی و آواره شدن مسلمانان را رقم زده‌اند.

محمد اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه زنجان اظهار کرد: شرایطی که در حال حاضر برای سوریه و برخی از کشورهای منطقه پیش آمده حاصل عملکرد غربی‌ها بوده و موجب شده تا مسلمانان این مناطق به کشورهای اروپایی پناه ببرند.

وی با اشاره به اینکه پناه بردن مسلمانان به کشورهای اروپایی ظاهر قضیه است، گفت: باطن قضیه این است که شرایط امروز کشورهای سوریه، یمن و عراق از زیاده‌خواهی غربی‌ها ناشی شده و تروریست‌هایی که به جان کشورهای اسلامی افتاده‌اند تربیت شده خود کشورهای غربی هستند.

عضو کمیسیون امنیت‌ملی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه کشورهای غربی باید یک روز جواب جنایت‌هایی که امروز در منطقه مرتکب می‌شوند را بدهند، خاطرنشان کرد: اقداماتی که غربی‌ها در کشورهای مسلمان از جمله سوریه مرتکب شده‌اند موجب شده تا مردم خانه و کاشانه خود را رها کرده و به سمتی بروند بلکه بتوانند به امنیت نسبی دست پیدا کنند.

اسماعیلی تصریح کرد: کشورهای غربی وظیفه دارند تا از این پناه‌جویان پذیرایی کرده و به آنها پناه بدهند و به خاطر این کار منتی بر سر مردم مسلمان منطقه نیست، زیرا این شرایط و ناامنی کشورهای مسلمانان حاصل عملکرد برخی کشورهای غربی و آمریکا است.

نماینده مردم زنجان و طارم با اشاره به اینکه مسلمانان امروز بیش از هر زمان دیگر به وحدت نیاز دارند، گفت: اگر همه ملت‌های مسلمان با یکدیگر متحد شده و به وظیفه خود عمل کنند قطعا پیروز میدان خواهند بود.

انتهای پیام

کد N953125

وبگردی