آفتاب

رویترز: ظریف به چین سفر می‌کند

رویترز: ظریف به چین سفر می‌کند

خبرگزاری رویترز از سفر قریب‌الوقوع وزیر امور خارجه ایران به چین خبر داد.

خبرگزاری رویترز از سفر قریب‌الوقوع وزیر امور خارجه ایران به چین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت امور خارجه چین روز جمعه (امروز) اعلام کرد محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران هفته آینده به منظور گفت‌وگو درباره توافق هسته‌ای که 14 ژوئیه (23 تیر) میان ایران و گروه1+5 حاصل شد و تلاش‌ها برای تقویت روابط با چین، به پکن سفر خواهد کرد.

به گزارش رویترز، چین و ایران روابط دیپلماتیک، اقتصادی، تجاری و انرژی نزدیکی دارند و وانگ یی وزیر امور خارجه چین برای قانع کردن هم آمریکا و هم ایران برای دستیابی به توافق در خصوص مسئله هسته‌ای تهران، فعال بوده است.

چین همواره از تحریم های یکجانبه اعمال شده توسط آمریکا و اروپا علیه ایران انتقاد و تهدید به زور را محکوم کرده است.

هونگ لی سخنگوی وزارت امور خارجه چین در یک کنفرانس خبری اعلام کرد ظریف پانزدهم سپتامبر به دعوت وانگ یی، به این کشور سفر خواهد کرد.

خبر این سفر یک روز پس از آن منتشر شد که تلاش‌های جمهوری‌خواهان برای از بین بردن توافق هسته‌ای با ایران در سنای آمریکا به بن بست خورد و زمینه برای اجرای آن‌را هموار کرد.

براساس این توافق، تحریم های اعمال شده توسط آمریکا، اتحادیه اروپا و سازمان ملل، در ازای موافقت ایران با محدودیت برنامه هسته‌ای این کشور، لغو خواهد شد.

شی جین‌پینگ رئیس جمهور چین در ماه ژوئیه به باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا گفت پکن با واشنگتن و دیگران برای اطمینان خاطر درباره اجرای این توافق، همکاری خواهد کرد.

انتهای خبر

کد N953088

وبگردی