آفتاب

حراج مارش عروسی «واگنر»

حراج مارش عروسی «واگنر»

دست‌نوشته اصل مارش عروسی «ریچارد واگنر» چکش حراج می‌خورد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دست‌نوشته اصل «عروس وارد می‌شود» از کارهای واگنر آهنگساز بزرگ آلمانی به قیمت سه میلیون و 600 هزار دلار (دو میلیون و 300 هزار پوند) به حراج می‌رود.

واگنر این قطعه را در سال 1850 برای اجرا در اپرای «لوهنگرین» تنظیم کرد. این اثر که «مارش عروسی» یا «عروس وارد می‌شود» نام دارد، معمولا هنگام ورود عروس به مراسم نواخته می‌شود.

به گزارش مومنتس این تایم، این آهنگ اولین‌بار در سال 1858 با شنیده شدن در مراسم عروسی شاهزاده «ویکتوریا» و شاهزاده «فردریک ویلیام» پروسیا معروف شد.

ریچارد واگنر آهنگساز، رهبر ارکستر، نظریه‌پرداز موسیقی و مقاله‌نویس آلمانی بود. شهرت او بیشتر بخاطر اپراهای ماندگارش است. در دنیای موسیقی کلاسیک از وی به عنوان ادامه دهنده راه «بتهوون» یاد می‌کنند.

نوآوری‌های واگنر در زمینه موسیقی کلاسیک اروپائی تأثیر زیادی بر آهنگسازان پس از وی داشت. واگنر در آثار خود گام کروماتیک و فواصل نامطبوع را به‌کار می‌برد و از این نظر پیشگام موسیقی مدرن اروپا است. استفاده از نغمه معرف پس از او بسیار رایج شد و بر موسیقی فیلم در سده بیستم اثر گذاشت.

دوره اپراهای «حلقه نیبلونگ» از مهم‌ترین کارهای اوست. واگنر تا مدت‌ها با یکی از بزرگترین هم‌عصرانش «فردریش نیچه» فیلسوف شهیر آلمانی روابطی بسیار دوستانه داشت اما پس از چندی این روابط به سردی گرایید.

انتهای پیام

کد N953059

وبگردی